Eerste volle dag op Koh Tao

20 mei 2018 - Tambon Ko Tao, Thailand

Wat hebben wij heerlijk geslapen zeg! We waren natuurlijk ook al lang wakker en onderweg. Om 07.30 uur heb ik Remy maar eens gewekt met de Maastrichtse Johnny Depp versie haha. Niet veel later konden we pas echt zien waar we beland waren. Gisteren was het al donker en met dag licht ziet alles er toch anders uit. Moet zeggen het viel absoluut niet tegen. Lekker ontbeten en een stukje over het strand gelopen. Wil echt niet klagen, maar pfff wat is het hier al vroeg heel warm en benauwd. Mijn horloge gaf om 08.30 uur al 32 graden aan. En geen wind. Dat is dan ff wennen, maar dat zal wel goed komen. Om 11.00 uur zouden we opgehaald worden door Impiandivers om te gaan duiken. We zijn optijd naar de kamer gegaan om de duikspullen in orde te maken. Rond 11.00 uur zijn we opgehaald en binnen 10 minuten stonden we op de duikschool. Voor vandaag staat er een fun duik op het programma. Spulletjes op de duikschool bij elkaar gezocht en rond 12.30 uur zijn we de boot opgegaan. Dit was al een excursie op zich. Via een een bolder moesten we naar beneden klimmen om vervolgens via een andere boot op de juiste boot te komen. Maar alles is goed gegaan. We zijn veilig zonder kleerscheuren op de juiste boot gekomen. Na ongeveer 20 minuten kwamen we aan op de eerste duikstek. We gingen duiken bij Japanees Garden. Veel vis en koraal gezien, maar niks noemenswaardig. Wel ruim 63 minuten gedoken. Ging allemaal weer erg goed. We voelde ons als een vis in het water. Ik had wel een klein baalmomentje. Had het geheugenkaartje niet goed gechecht. Na 3 foto's was het kaartje vol. Dom van mezelf. Kon me wel voor de kop slaan. Heb ik uiteraard maar niet gedaan. Hihi. Het beviel zo goed dat we ook de tweede duik hebben gemaakt bij White Rock. Dit keer met een leeg geheugenkaartje. Ook deze plek was mooi. Veel koraal en kleine en hele grote vissen. Ook twee blauw gevlekte roggen gezien. Helaas niks groters of specialer. Hopelijk later deze week wel. Tweede duik 54 minuten onder geweest op een diepte van 18 meter. Eerste duik was 15 meter trouwens. Na het duiken hebben we nog een Thaise massage van een uur gehad. We hadden een déjà vu. We moesten andere kleding aandoen. Dat moesten we een aantal jaar geleden ook in Vietnam toe we daar samen met Jornic waren. Zie foto 😉. Massage was behoorlijk hard en af te toe gevoelig. Ben bang dat ik morgen een massage nodig heb van de spierpijn haha. Vanavond nog in een bar wat gedronken en lekker Thais gegeten. Morgen weer vroeg op. We worden al om 06.45 uur opgehaald door de duikschool. Kan zijn dat ik morgen geen blog schijf. Moet wel iets te melden hebben.

1. Jornic:
    Idd déjà vu: alleen in Vietnam hadden we een "Burberry" ruitje 😂
    Nic
  2. Ramona:
    Haha ja idd. We moesten er direct aan denken 😜
  3. Bea:
    20 mei 2018
    Dat is toch echt genieten !!!!