Laatste dagje duiken op Malta

1 juli 2017 - Valletta, Malta

Vanmorgen iets vroeger moeten opstaan, omdat we vandaag bij het eilandje Comino gaan duiken. Na het ontbijt in ons appartementje zijn we op het gemak naar de duikschool gelopen. Dit was nog geen 10 minuten lopen. Na onze spullen te hebben nagekeken konden we onze boxen met duikmaterialen achter in het vrachtwagentje zetten. Vandaag varen we met een catamaran naar het eiland Comino.  Met 9 man gingen we aan boord. Na een boot tocht van ongeveer 45 minuten kwamen we aan bij de eerste duikstek. De uitrusting werd in orde gemaakt en we konden het water in. De eerste duik was weer een wrak duik. Er liggen echt heel veel wraken hier in de zee. De een nog groter en mooier dan de andere. Dit wrak lag op ongeveer 18 meter. Wat was het zicht hier goed en helder. Je kon het wrak zelfs al vanuit de boot zien. In het wrak weer een hoop vissen en een mureen gezien. Na de duik hadden we wat meer dan een uur vrije tijd. Iedereen werd afgezet op het eiland, maar Remy en ik bleven aan boord. Het was zo druk op dat kleine eiland dat we besloten om vanuit de boot te zwemmen. We hadden echt een prachtig uitzicht op de blue lagune.  Na het uur pikte we de andere weer op en zijn we naar de tweede duikstek gevaren. Hier gingen ze een grot duik maken. Remy en ik zijn de grot niet in gegaan. Ik hou niet van die kleine ruimtes onder water en besloot daarom niet mee te gaan. Wij hebben gewoon met ons tweetjes 50 minuten onder de boot gedoken. Dit was ook erg mooi en vooral relaxt.  Na 45 minuten waren we met de boot weer terug in het haventje waar we met het vrachtwagentje weer werden opgepikt.  Na alle spullen te hebben uitgespoeld en opgeruimd te hebben konden we betalen en zijn we weer richting het hotel gelopen. Vlak bij het hotel ligt een restaurant waar je Maltees kunt eten. We hebben dit op tripadvisor gevonden. Wij naar binnen om te reserveren voor vanavond. Eenmaal de reservering gemaakt staan we buiten en kijk ik op de menu kaart. Zie ik er allemaal Italiaanse gerechten op staan. Tja jullie raden het al we hadden bij het verkeerde restaurant gereserveerd. We moesten bij de buren zijn. Haha echt weer wat voor ons. Hup weer naar binnen bij de Italiaan afgezegd en opnieuw gereserveerd bij het Maltees restaurant. Nu lekker even bijkomen bij het zwembad en straks hopelijk van heerlijk eten genieten. Morgen nog even naar de duikschool om ons certificaat op te halen en voor de rest gaan we lekker rustig aan doen de laatste twee dagen. Het is echt veel te warm om je hier druk te maken.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jornic:
    1 juli 2017
    Mooie foto's!!! Zon, blauw, wat wil je nog meer. Dikke kus terug nic
  2. Ramona:
    Nic en Jeroen natuurlijk ook
  3. Lynn:
    1 juli 2017
    Wow zeg wat mooi. mooi blauwe zee en zoooo helder. De moray eel is echt sjiek. Dat blauwe vis ook. De wrak is interessant om te zien. Wat fijn dat jullie zoveel zijn gaan duiken. Geniet van de rest van jullie vakantie. Liefs Lynn. Xx
  4. Ramona:
    1 juli 2017
    Ja Lynn het was echt schitterend mooi. Jammer dat het duiken nu weer is afgelopen, maar we hebben veel mooie dingen kunnen zien. De laatste dagen gaan we ook zeker nog genieten. Proberen nog meer kleur te pakken
  5. Ramona:
    1 juli 2017
    Had er een kus bij gezet Nic haha. Maar ook die zie ik niet hihi
  6. Bea:
    2 juli 2017
    Wat mooi allemaal - onder water, boven water en jullie zeker. Geniet ervan xxx
  7. Ramona:
    Dank je al Bea. Doen we zeker
  8. Detische:
    2 juli 2017
    Mooie foto's prachtig weer. Maar net iets te warm. Onderwater voel je dat gelukkig niet.
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Wij hopen dadelijk ook te genieten van t OLS
    Lekker met een stukje vla.
    Groetjes Ria en Pierre
  9. Ramona:
    2 juli 2017
    Ja idd het is net iets te warm. We hebben net ingecheckt voor de vlucht van morgen. Leuke foto's op de app. Geniet van het ols!