Lekker dagje gedoken op Malta

30 juni 2017 - Valletta, Malta

Vanmorgen ging op tijd de wekker. We zijn weer gaan duiken. Maar eerst zijn we begonnen met de nitrox cursus. Het stelde niet zoveel voor. Dat wil zeggen we moesten een filmpje van 30 minuten kijken en daarna een vragen lijst in vullen.  Helaas voor mij was alles in het Engels. Het filmpje ging nog wel, maar de vragen waren pittig. Zelfs Remy had er moeite mee. Gelukkig mochten we het samen maken en konden we elkaar aanvullen. Uiteindelijk hadden we 4 vragen fout en waren we toch geslaagd. Pfff dat was fijn om te horen. Rond 11.00 uur zijn we met de boot bij het duikschool vertrokken voor onze eerste duik vandaag. We waren met nog 5 andere en dat was niet zo'n succes.  Die hadden nog niet zo vaak gedoken en zwommen van hot naar her. Remy is zelfs een paar keer geschopt tegen zijn benen en rug. Was dus niet echt relaxed. Wel hebben we een mooi wrak gezien. De maximale diepte was ongeveer 15 meter. De tweede duik was echt een stuk beter. We waren maar met z'n drietjes en konden zelf aangeven wat we wilde en hoe. Ook dit keer weer met de boot naar een wrak gehate. Dit keer op 20 meter geweest. Ivm de doktersverklaring mag Remy op dit moment ook niet dieper. Maar het was prima. Heel relax en ook een mooi wrak met veel vis. Nadat we klaar waren met duiken zijn we nog even gaan zwemmen bij het naast gelegen hotel bij de duikschool. We wilde hier wat te eten bestellen, maar na 16.00 uur was de keuken dicht. Tja wat doe je dan. Hop naar het hard rock. Daar lekker wat gegeten en gedronken. Was ook nog happy hour. Dus dubbele drankjes. Haha. Vanavond heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant vlak naast het hotel. Nu snel het verslagje met wat foto's en als het lukt wat filmpjes online zetten. Morgen alweer de laatste dag duiken van deze vakantie. Pff jammer en wat gaat het snel. Maar we genieten van iedere minuut dat is het belangrijkste. Helaas krijg ik de filmpjes niet geüpload. Maar de foto's wel.