Just the to of us

8 oktober 2015 - Tenerife, Spanje

Vandaag was het dan zover. Na het ontbijt zijn we op het gemak naar de haven gelopen waar de boot zou vertrekken om walvissen en dolfijnen te kijken. Het was zo'n 3 km wandelen. Daar was niks mis mee. We waren veel te vroeg dus hebben eerst nog even wat gedronken en gekeken of de boot er al lag. De boot was er nog niet dus nog even geduld hebben. Daar heb ik gelukkig genoeg van hahaha. Om 13.00 uur zou de boot vertrekken. Even voor 13.00 uur weer richting de ligplaats van de boot gelopen.  Yesss de boot was er. Het was een mooie zeilboot. Via de duikschool waren we bij deze organisatie gekomen. We moesten iets meer betalen, maar de boot zou niet voller dan 10 personen in totaal worden. Wij boeken niks massaals meer. We betalen liever meer om iets prive of met een kleine groep te kunnen doen. Eenmaal op de boot kregen we van de kapitein te horen dat wij de enigste waren. Boh wat was dat fijn zeg! We konden het bijna niet geloven,maar hij gooide de trossen los en we konden gaan. Zon zee en een boot en onze dag kon niet meer stuk. Wehadden een prive boot. (Just the to of us). We konden drinken en fruit pakken zoveel we wilde. We vroegen heel voorzichtig aan de kapitein hoe groot de kans was op walvissen. We waren weer bang dat het net als vorig jaar in Zuid Afrika weer op niks zou uitdraaien.  De kapitein deed deze bokt trip al 10 jaar en had pas 3 x de walvissen niet gezien. At klonk veelbelovend.  Maar we wilde nog niet te vroeg juichen.  Dit werd ons vorig jaar ook verteld.  Na een kleine 20 minuten varen was het al raak. Yesssss walvissen. En probeer dan maar eens een mooie foto te maken. Dat is lastig. Maar we hebben ons best gedaan. Wat waren we blij zeg en wat een schitterende dieren zeg! Wel was de kans op dolfijnen erg klein vertelde de kapitein ons. Hij had ze al 3 dagen niet meer gezien. Voor ons maakte het niet veel uit. Onze dag kon niet meer stuk. Op een gegeven moment dacht ik een dolfijn in de verte te zien. Er sprong iets uithet water. Dit bleken tonijnen te zijn. Er zat een hele schol. Super om te zien. We een klein filmpje van, maar helaas geen foto. Het gaat ook allemaal zo snel. Maar de herinnering is uiteindelijk het belangrijkste.  Helaas krijg ik de video's nog steeds niet geupload. Probeer het komende dagen nog ff opnieuw bij het HRC. Hier is het internet wat sneller. Hou het dus zelf even in de video's in de gaten als je ze wilt zien. Omdat we maar met z'n tweetjes op de boot waren konden we kiezen of we ergens wilde zwemmen of we nog naar walvissen/dolfijnen wilde zoeken. Nou die keuze was niet moeilijk. We gingen voor het laatste. Zwemmen kunnen we altijd nog doen. Gelukkig hadd3n we voor het varen gekozen, want we hebben toch zeker een 6 tal dolfijnen gezien. Nu was onze dag helemaal compleet.  De boot tocht duurde 3 uur en we hebben aan boort ook nog heerlijke tapas gehad.  Na de boot tocht zijn we weer terug naar het strand dat vlak bij ons hotel ligt gelopen en hebben we nog wat gezwommen. De mooie zonsondergang gezien. We hadden vanavond niet zoveel zin om nog ergens te gaan eten. We hebben in de supermarkt wat worst en kaas gehaald en hebben lekker op het balkon gezeten. Nu gaan we moe maar zeker voldaan naar bedje toe en zijn we super blij dat we de excursie met de walvissen na veel wikken en wegen toch gedaan hebben. Deze ervaring pakt ons niemand meer af! Tot morgen

1. Detische:
    9 oktober 2015
    Nou wat fijn voor jullie. Zeker die dolfijnen wat een mooie dieren.
    Ook dat jullie alleen op de boot waren wat een luxe. En de zonsondergang aan het strand is ook niks mee. Geniet maar lekker. Doen wij ook. 2.20 uur en beiden geen oog dicht gedaan. Maar nu gaan we het proberen. Welterusten
  2. Bea:
    9 oktober 2015
    Super, dat jullie de dolfijnen ook hebben gezien. Prachtig, toch ?
  3. Ramona:
    9 oktober 2015
    Ja het was echt super Bea
  4. Gwendy:
    10 oktober 2015
    Wow gek!!!!! Ben zoooo benieuwd naar je verhalen