Vandaag weer een geweldige duikdag

6 oktober 2017 - Inhambane, Mozambique

Vanmorgen heerlijk ontbeten in het guesthouse. Om 07.30 uur moesten we bij de duikschool zijn. Na de briefing konden we weer richting de zee om op de boot te stappen. Remy had 2 pilletjes tegen de zeeziekte genomen. De zee blijft hier echt te keer gaan. Na het hele ritueel met de boot zoals ik al eerder heb beschreven was het nog zeker 45 minuten varen. Dit keer gingen we noordwaarts van Tofo duiken. De eerste duikplek heette The Office.  Mooie duikplek. Op een meter of 23 zijn we geweest met weer een heleboel mooie vissen. Ook hebben we een schildpad gezien die onder een stuk rots lag te slapen. Ook hebben we een 4 tal kleinere roggen gezien. Helaas weer geen manta. We de walvissen weer gehoord onder water. Echt heel gaaf. Ook weer een mureen gezien. Wauw wat gaaf. Ik heb vandaag een paar keer aan je gedacht Jeroen. Boh wat had jij hier ook van genoten! Na de eerste duik was het maar een klein stukje varen naar de tweede duikplek. We moesten ongeveer 1 uur en 15 minuten wachten voor we de tweede duik konden maken. Remy heeft die tijd vooral naast de boot in het water gehangen. Dit voorkwam de zeeziekte. Het heeft geholpen. Ik dronk wat water op de boot en dat viel mij erg slecht. Het scheelde weinig of ik moest overgeven. Gelukkig is dat niet gebeurd. Wijze les voor mij. Ik kan wel eten op de boot, maar niet drinken. Tweede duik was ook super. Op het einde nog een witpunthaaitje gezien en natuurlijk heel veel andere vissen. Al met al hebben we 3 super dagen gehad bij de Liquid dive adventure hier in Tofo. Hele fijne mensen leren kennen. Hoop tips gekregen voor onze aankomende reis voor volgend jaar waar we thuis verder mee aan de slag gaan. Na een licht lunch een een plaatselijk restaurantje zijn we vanmiddag even op bed gaan liggen. We waren allebei dood op. Gisteren allebei wat verbrand en konden daardoor vandaag beter een beetje uit de zon blijven. Die schijnt hier ook zo vel! Rond 17.00 uur weer richting het strand. Hier hebben we verschillende Manta roggen uit het water zien springen. Wauw wat gaaf om dat te kunnen zien. Dat gaan we nooit vergeten. Nog een paar leuke en grappige foto's gemaakt en nu genieten van een Savanna Dry.  Dadelijk nog lekker wat eten en morgen nemen we afscheid van Tofo. Dan hebben we een lage saaie rijdag naar Bilene.

1. Detische:
    6 oktober 2017
    Mooie nieuwe profiel foto Ramona en de andere foto's zijn natuurlijk ook mooi. Wat een wilde zee toch daar en ook volgens mij een flinke stroming. Maar ja het duiken Is voorbij en morgen weer rijden. Doe voorzichtig en we zien wel weer een nieuw bericht tegemoet.
    Groetjes
  2. Ramona:
    7 oktober 2017
    Ga proberen als we internet hebben om iets te laten weten. Mocht dat vandaag niet lukken probeer ik het morgen weer zodra we internet hebben. Geen nieuws is goed nieuws 😉
  3. Gwendy:
    Prachtige foto's!!!
  4. Detische:
    7 oktober 2017
    Fijn dat het duiken weer goed is gegaan. En hier is iemand blij,dat het voorbij is. Het is jullie van Harte gegund. En zeker trots op jullie dat jullie dat kunnen. Doe vandaag ook rustig aan. En Ramona die foto shoot moet je ons bij thuiskomst ook eens leren.
    Fijne vakantie even een berichtje van de Mam
  5. Ramona:
    7 oktober 2017
    Haha is goed. Zijn ook weer goed aangekomen in de volgende plaats