Op naar Bilene

7 oktober 2017 - Praia Do Bilene, Mozambique

Vanmorgen weer erg vroeg wakker. Lange dag voor de boeg. Qua afstand moeten we net geen 400 km rijden, maar je komt voorbij verschrikkelijk veel dorpjes waar je maar 60 mag rijden. Dus dat houd heel erg op. Vanmorgen zagen we de walvissen weer uit het water springen. Ik heb het gelukkig nu ook wat kunnen filmen. Heb de video online gezet. Was alleen erg snel met hem af te duwen, want de walvis zie je op het einde van de video nog eens opspringen en ik duw hem af. Maar ja het staat erop en we hebben het wel gezien. Was wel een mooi begin van de dag. Bij het guesthouse hebben we een lunch pakketje gevraagd voor onderweg aangezien je hier niet veel tegen komt. Om 07.30 uur zijn we gaan rijden. Net na de middag even in Xai Xai gestopt bij een supermarkt. Even inkopen gedaan voor vanavond. Bij het guesthouse waar we vanavond slapen kun je niet eten en in de weide omgeving ligt ook niks. Is echt een overnachting om de grote afstand te overbruggen. We hebben wat gehaald om pasta te maken. Om 14.00 uur kwamen we aan bij het guesthouse dat gerund wordt door een Nederlandse vrouw. We slapen in Villa Espanhola. Net voor we hier aankwamen aan de kant van de weg nog wat lokale biertjes gekocht. Heb ik betaald en het bier in de koelbox geladen wilde ze meer geld hebben. We zijn zo ingestapt en weg gereden. Vanavond lekker rustig aan doen en morgen vroeg rijden we naar Ponto d Ouro. Dit wordt de langste rijdag ooit. De geschatte tijd zal ongeveer 8 uur zijn voor we daar zijn. Wordt vervolgd....