Dagje formule 1

11 mei 2014 - Barcelona, Spanje

Dat was een kort nachtje met misschien een shotje te veel haha. Maar gelukkig optijd wakker. Vandaag gaan we dan eindelijk naar het circuit van Barcelona om naar de formule 1 te kijken.  We zijn rond 08.00 uur de bus ingestapt die een paar straten van ons hotel stonden. In ongeveer 45 min zijn we naar het circuit gereden. Eerst even wat rond gelopen. Er is van alles te zien en doen. Dat was in Maleisië een paar jaar geleden wel anders. Toen we aankwamen was er al een race bezig. Dit was de GP 3 en daarna de GP 2. Nu zitten we lekker op een heuvel tegenover de tribune in een bocht. Laat de race maar beginnen. Maar dat duurt nog ff. Nog 3,5 uur om precies te zijn. Af en toe valt er een druppel regen. Voor de wedstrijd zou het goed zijn, maar ik hoop toch stiekem dat het droog blijft:-). Het is uiteindelijk ook droog gebleven. Wat een super dag weer. De race zelf vonden we wat saai, maar dat had ermee te maken dat er niemand van de baan is gevlogen. Er zijn wel een paar mooie inhaal acties geweest. Maar dat was het dan ook. Ook die 3,5 uur voor de formule 1 zijn snel voorbij gegaan. Naast de gp 3 en 2 werd er ook nog een wedstrijd met porche gereden. Om 13.30 uur kwamen alle coureurs met hele mooie en oude auto's over het circuit gereden.  Erg leuk om te zien. Nadat de wedstrijd afgelopen was mochten we over het circuit lopen. Dat is echt geweldig natuurlijk. We zijn naar de pits gelopen en hebben daar ook nog wat foto's kunnen maken. Ook super om te zien. Normaal zie je dat alleen op de tv. Ook de auto's stonden mooi op een rij om foto's te kunnen nemen.  Nu nog met de bus weer naar het centrum.  Het zal nog wel even duren.  Wat het is behoorlijk druk :-). We moeten ons eens goed bedenken over wat we vanavond nog gaan eten en doen. Maar een ding is zeker. We zijn allebei dood op dus het zalvandaag niet laat worden. Het is uiteindelijk helemaal niet laat geworden.  We hadden de wekker gezet op 21.00 uur, omdat dan toch de meeste mensen pas wat gaan eten. Nou wij hebben uiteindelijk helemaal niks meer gegeten en ff lekker wat bij geslapen.  Aan de ene kant misschien zonde, maar we hadden het allebei nodig! Vandaag weer een nieuwe dag ;-)