Tweede dag met de hop on hop off bus

10 mei 2014 - Barcelona, Spanje

He he gelukkig goed geslapen.  Maar dat kan ook bijna niet anders na zo weinig slaap de laatste paar dagen en die drie wijntjes gisteravond ;-). Vanmorgen ging de wekker alweer om 07.30. uur. Pffff. Maar ja je wil er alles uit halen de dagen dat je hier bent. Dus hup niet zuren en hop uit dat bed. Om de hoek weer een broodje gaan eten. Ging weer moeizaam van.  Geen goed voor teken :-(. Maar de volhouder wint en uiteindelijk toch mijn broodje opgekregen.  Rond 10.00 uur zijn we naardat we bij de Starbucks een lekkere ijsshoko zijn gaan halen op de hop on hop off bus gestapt. Vandaag hebben we de groene route gereden.  We zijn weer bij plaza Catalunya opgestapt. De eerste halte waar we zijn uitgestapt was Sagrada Familia. Niet normaal zo druk daar.  We waren gewaarschuwd, maar wat we daar zagen was echt niet normaal. Het gebouw was echt heel mooi, maar wij vonden het niet de moeite waard omminimaal 2 uur in de rij te gaan staan voor de kassa. Wie weet dus wel veel langer.  Dus we hebben er een rondje omheen gelopen en zijn weer op de bus gestapt. De volgende halte was Tibidabo. Hier stond een mooie kathedraal op de berg. Van onder aan de berg zijn we met een kleine tram naar boven gereden. Hier hebben we eerst wat gegeten voordat we met de volgende tram echt stijl het laatste stuk van de berg opgingen. Hier was het uitzicht over de stad al mooi. Dat kon natuurlijk alleen maar mooier worden. En dat was ook zo. Boh wat een hoogte en wat een uitzicht. Dit was echt de moeite waard. Nadat we de kerk en het uizicht gezien hadden zijn we weer terug richting de bus gegaan. We hebben de route van de bus afgemaakt en op het plein plaza Catalunya weer uitgestapt.  Hier wat kleins gegeten ( halve jumbo combo :-)  ). En een lekkere cocktail.  Remy een paar biertjes. Ik hoop maar dat ik hem straks niet naar het volgenderestaurant hoef te rollen. Maar dat zal wel mee vallen. Vanavond gaan we met Floor en Inique tapas eten. Dus dat wordt wat. Nou en uiteindelijk is het wat geworden.  Wat een gezellige avond. We hebben super veel lol gehad en ook heerlijk gegeten en gedronken. Echt top! Vooral de wijn en op het einde de shotjes gingen er goed in ;-):-). We werden nog mee gevraagd om naar een shotjes bar te gaan, maar dit hebben we toch maar niet gedaan aangezien we voor zondag al een programma hadden. Dan zouden we nooit op het formule 1 circuit komen ben ik bang. Dus aan deze geweldige avond kwam dan toch een einde. Ik ben niet bang dat ik niet slaap. Het verslag kon ik door omstandigheden niet meer online zetten ;-) Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Maar jullie zien het nu zondagochtend alsnog online komen. Adios :-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl