Op bezoek bij de paus

16 oktober 2015 - Rome, Italië

Vanmorgen na het ontbijt weer op de hop on hop off bus gestapt. We gaan naar het Vaticaan. We gaan op bezoek bij de paus. Nou dat was een kort bezoek.  De paus was er niet dus zijn we maar weer gegaan. Hahaha.  We hebben ons het geld en vooral de tijd van het in de wachtrij te staan bespaart. Wel een paar foto's op het plein gemaakt, maar wij vonden het niet waard om de kerk nog wat bij te speken.  Betaal nergens in de kerk dus ook in Rome niet! Werd er ook echt gek van al die mensen die je een guide toer willen aansmeren. Mijn nek begon van al die mensen op te zwellen dus zijn maar snel gegaan. We hebben de bus terug naar de Trevi fontein gepakt.  Is een zijstraat hebben we lekker wat gegeten. Voor de rest hebben we de hele dag door de stad gelopen. We zijn in het Italiaans eenheidsgebouw geweest. Hier was een militair museum in gevestigd.  Ook hebben we het Pantheon en Piazza Navona bezocht. Echt mooi al die gebouwen en pleinen. We hadden in de capitool gids gekeken of er nog een leuk restaurantje in stond waar we vanavond iets konden gaan eten. Nou dat hebben we gevonden. Er stond namelijk een restaurant in dat gerund werd door nonnen. Wij daar naartoe.  Eenmaal aangekomen kregen we te horen dat we pas om 19.30 uur konden eten. We moesten daardoor iets meer dan een uurtje overbruggen. Nou dat was geen probleem. Een paar straten verderop een café in gegaan en een wijntje besteld. Al met al twee wijntjes gehad die aardig in onze hersenpan insloegen Haha.  Daarna op naar de nonnentjes.  We werden heel vriendelijk ontvangen. We zijn aan een tafel gaan zitten en hebben heerlijk gegeten.  Het was gewoon eten wat de pot schaft, maar we hadden niks te klagen. We begonnen met spaghetti.  Konden ook soep kiezen, maar dat hebben wij niet gedaan.  Daarna kregen we twee soorten vlees (worstje en een lapje vlees) met erwten en wortelen.  Ook kregen we nog salade. En al toetje konden we uit kleine gebakjes kiezen en kregen we fruit. We hebben heel wijselijk water gedronken.  Ze kwamen we vragen voor wijn, maar dat hebben we maar niet gedaan. We wisten dat we nog een flink stuk terug moesten lopen naar het guest house.  Hahaha. Maar al met  al een leuke niet te vergeten ervaring. Zeker geen spijt van en heerlijk gegeten. Toen via de bekende gebouwen weer terug gelopen naar het guest house.  Hebben we zelf een soort van licht toer gemaakt en foto's gemaakt van de gebouwen terwijl ze verlicht zijn. Volgens mijn telefoon zouden we vandaag iets meer dan 17 km gelopen hebben. Ik weet niet zeker of het er echt zoveel geweest zijn, maar een ding is zeker. Onze voetjes zijn nu heel blij dat ze om h hoop op liggen Hahaha.  Morgen naar de voetbalwedstrijd.  We zijn eens benieuwd Naarden sfeer en het stadion.

1. Bea:
    17 oktober 2015
    Veel leuke dingen gedaan zo te zien en te lezen. Heel veel plezier strakjes met de wedstrijd. Doeiiiii
  2. Detische:
    17 oktober 2015
    Jammer dat het niet zo indruk wekkend was in faticaan. Was maar na binnen gaan. Maar de rest van de dag was goed. Dus. Fijne dag vandaag
    Groetjes mam en pap
  3. Jornic:
    17 oktober 2015
    Volgens ons hebben jullie het prima naar jullie zin!!!! Nu stop ik met reacties daar reislogger aangeeft dat ik teveel plaats en dat deze internet verbinding het niet aan kan hahah !!! Xxx van ons Jeroen en Nicole
  4. Ramona:
    17 oktober 2015
    Hey andere vakantiegangers. Ja het bevalt ons prima. Bij jullie ziet het er trouwens ook super uit zeg! Niks aantrekken van reislogger. Leuk om reacties te lezen haha,maar het Internet moet wel mee werken natuurlijk X van ons