Vandaag zijn we naar de voetbalwedstrijd AS Roma - Empoli geweest

17 oktober 2015 - Rome, Italië

Vanmorgen een beetje uitgeslapen. Dat wil zeggen we hadden de wekker iets later gezet. Vandaag gaan we naar de voetbal.  We hebben er zin in. Na het ontbijt nog even  wat rondgelopen in de stad.  Vlak bij de Trevi fontein weer iets gegeten net na de middag. Rond 13.30 uur zijn we richting het stadion gegaan. Al met al waren we hier sneller dan verwacht.  Buiten het stadion nog wat gedronken en later een klein hapje gegeten. Om 16.15 uur ging het stadion open en zijn we naar binnen gegaan.  Het is een groot stadion. Er kunnen ongeveer 73000 mensen in, maar het is zeker niet het mooiste en of schoonste stadion. Dit mocht de pret uiteindelijk niet drukken. Om 18.00 uur begon de wedstrijd.  De eerste helft was ronduit slecht te noemen. Er gebeurde niks en was niet echt om andere te zien. De sfeer in het stadion was wel echt geweldig.  Gelukkig was de tweede helft een stuk beter. We hebben uiteindelijk 4 goals gezien waarvan Remy de tweede gefilmd heeft. Zie de video. De uiteindelijke uitslag was 3-1 voor AS Roma. Sjiek om te zien hoe die Italianen meeleven met dat voetbal. Na de wedstrijd zaten we alweer snel in de bus terug richting het centrum.  Hebben dit keer zwart gereden. Haha. Dat openbaar vervoer is goedkoop op die manier. De bus was zo vol dat een kaartje kopen niet te doen was. Een sardientje in blik bad meer ruimte. Toch ruim 45 minuten in de bus gezeten voor we weer terug waren. Vlak bij het guest house een restaurant gezocht en heerlijk gegeten. Nu lekker gaan slapen.