Laatste volledige dag Rome toch nog op bezoek bij de paus

18 oktober 2015 - Rome, Italië

Vandaag hebben we alweer de laatste volledige dag Rome. Boh wat is het allemaal snel gegaan zeg! Na morgen begint het gewone leven weer en mogen we weer volop aan de bak. Maar daar willen we nu nog niet te veel aan denken. Dus dat gaan we ook niet doen Hahaha.  Voor vandaag hadden we een lekker rustig dagje opstaan. Na het ontbijt zijn we met de metro naar het Vaticaan gegaan. Ik hadden namelijk op internet gelezen dat de paus op zondag om 12.00 uur ff uit het raampje zwaait. We hadden toch geen andere plannen dus zijn we maar ff gaan kijken. Nou ik kan echt zeggen dat het niet normaal is hoeveel mensen er op af komen.  Toen we aankwamen was er voor op het plein een soort mis aan de gang. Niet normaal hoe druk het was. Overal waren mensen.  En er kwamen er nog meer. Achteraf op internet zagen we dat de paus vandaag een Frans echtpaar dat allang overleden was heilig had verklaard.  Dat konden wij er niet uit opmaken toen we daar waren. Maar ik moet ook wel zeggen dat ons Italiaans niet is zoals het geweest is Hahaha. We hopen stiekem dat hij na de mis nog uit het raam zou gaan hangen, maar dat heeft hij uiteindelijk niet gedaan. Hij is in zijn pausmobiel gestapt en ging rondjes rijden over het plein. Ik heb hier een aantal foto's en kleine filmpjes van, maar die staan niet op mijn gsm.  Die staan op het andere fototoestel.  Hier kan ik nu geen foto's van online zetten. Al met al is hij op nog geen 30 meter langs ons af gereden. Ach dat is toch grappig. Ons kan na vandaag niks meer gebeuren hihi Hi.  Wij zijn vandaag gezegend door de paus Hahaha.  Na het hele gebeuren zijn we weer richting Piazza Navona gelopen.  Hier heb je heel veel leuke en gezellige steegje waar we lekker wat gegeten hebben. We hebben nog wat op het plein gezeten en mensen gekeken. Op een gegeven moment kregen we het koud en werden we erg moe. Zijn we terug naar het guest house gegaan en heb ik even een klein tukkie gedaan.  Remy heeft wat op internet gekeken. Al met al maar even goed dat we binnen zaten, want er kwam een flinke stortbui aan. Het weer hier is opzichte prima. Lekker temperatuur voor een stedentrip. Rond de 20 graden en op dat regenbuitje van vanavond na lekker droog. Niks te klagen dus. Vanavond weer heerlijk gegeten met een lekker wijntje erbij. Morgen staat er ook niet zoveel op het programma.  Morgenavond ik geloof 19.30 uur vliegen we weer terug naar Brussel. Tot morgen

1. Gwendy:
    19 oktober 2015
    Geniet nog maar lekker vd laatste dag