Dagje met de hop on hop off bus

15 oktober 2015 - Rome, Italië

Zo wat hebben wij goed geslapen zeg. We lagen er ook al op tijd in gisteravond.  W3 waren dood op. Na het ontbijt een paar deuren verder op hebben we tickets gekocht voor de hop on hop off bus. We twijfelde  of we de twee of eendags kaart moesten pakken. Uiteindelijk hebben we toch voor de twee daagse kaart gekozen. Dan kunnen we het allemaal wat rustiger aan doen.  We hebben eerst het hele rondje door de stad gereden met de daarbij behorende informatie.  In de bus hadden we al een ticket gekocht voor het Collesum.  Dus even voor de middag zijn we bij het collesum uitgestapt en wilde we naar binnen. Dit ging helaas niet direct. We moesten het kaartje dat we in de bus hadden gekocht nog omwisselen voor een origineel kaartje. Bij de kassa kregen we te horen dat we niet eerder dan 15.30 uur naar binnen konden.  Uhm.... dat was ff balen. Nou ja toch maar gedaan, want we wilde wel heel graag naar binnen. We zijn gaan kijken waar we iets konden eten. We zijn vanmiddag gaan eten bij de oom en tante van Alicia die we vorige week in Tenerife hebben leren kennen. Het was een leuk knus Italiaans restaurant waar overwegend alleen maar Italianen zaten. Ook met Engels konden we ons niet echt goed verstaanbaar maken.  Maar dat maakt niet uit. Het is toch gelukt hihi. Het eten was niet slecht, maar ook niet heel speciaal.  Na het eten op het gemak terug gelopen naar het Collesum.  Boh wat is het toch een mooie stad. Zo veel mooie gebouwen. De een is nog mooier dan de ander. Rond 15.10 uur toch geprobeerd om het collesum binnen te komen. Shit dat lukte niet. We waren nog 20 minuten te vroeg.  Maar gelukkig stond er iemand naast en die was zo vriendelijk om ons toch al naar binnen te laten. We zijn ook in Tunesië in het collesum geweest dus wilde hier ook graag naar binnen.  Wij vonden het zeker de moeite waard. We hadden bij binnenkomst nog een audio guide gehuurd. Dan weet je tenminste ook waar je naar staat te kijken. Al met al hebben we hier wel even rond gelopen. Toen we weer naar buiten kwamen zijn we weer in de bus gestapt en hebben we nog eens rond  gereden. Het begon al donker te worden en dan zijn al die mooie gebouwen mooi verlicht. Toen we vlak bij het guest house waren zijn we uitgestapt.  Het  koelt ook hier s avonds behoorlijk af. Gelukkig niet zo erg als in Nederland, maar toch we hadden het koud boven in die bus. We hebben in een restaurant vlak bij het guest house en hapje gegeten en zijn lekker terug gelopen. Nu lekker slapen en morgen op bezoek bij de paus!

1. Detische:
    16 oktober 2015
    Aan de hand van de foto's is het heel mooi. Ik zie jullie hebben alle soorten weer.Maar als het maar niet regent blijft het wel mooi. Aha toch een lekker Italiaans ijsje te pakken. Mooie foto's. En indrukwekkende. Ben benieuwd hoe vandaag jullie dag was. Het bezoek aan het Vaticaan.
    Veel plezier mam en pap