Terug van weggeweest

14 oktober 2015 - Rome, Italië

Zo daar zijn wij weer. We zijn wel geteld nog geen 48 uur in het land geweest,  nadat we terug zijn gekomen van Tenerife.  We hebben thuis wat wasjes gedraaid en zijn familie bij de oudjes gaan kijken.  Met ons hondje was ook nog alles goed. We konden dus weer met een gerust hart naar Rome vertrekken. Nadat wat zaken thuis hadden geregeld en twee korte nachtjes thuis hadden gehad ging vanmorgen de wekker om 05.00 uur. We wilde graag op tijd vertrekken aangezien er toch bijna iedere ochtend behoorlijk veel file staat bij Brussel. Maar goed dat we dit gedaan hadden,  want we hebben er  ruim 45 minuten langer over gedaan dan normaal. Toch weer wat file onderweg gehad. Maar we hadden tijd genoeg. Rond 08.00 uur liepen we de luchthaven binnen.  Onze eerste stop was de Starbucks. Daarna zijn we op het gemak daar de controle gelopen.  Om 09.55 uur zouden we naar Rome vliegen.  Dit is uiteindelijk 10 minuten later geworden. Al met al niks om over te klagen. In Nog geen 2 uurtjes zouden we naar Rome vliegen. Ryanair draaide het deuntje dus volgens hun hadden ze geen vertraging gehad en waren we optijd aangekomen. We waren zo van het vliegveld af. We hebben alleen handbagage bij dus we konden zo naar buiten lopen. Echt ideaal. Met de trein zijn we in 25 minuten naar het Termini station gereden. Vanuit hier kunnen we in een 10 tal minuten bij het guest house zijn 2aar we de komende 5 nachten slapen. Gelukkig in een keer gevonden. Het guest house ligt niet in de mooiste wijk, maar dat wisten we van te voren al. Het ligt wel ideaal ivm de metro. Ook zijn de grote bezienswaardigheden te voet te bereiken. We werden erg vriendelijk ontvangen. De eigenaar liet ons onze kamer zien en we konden op pad. In eerste instantie hebben we de metro gepakt naar station  Spagna. Vanuit hier zijn we lekker gaan rond lopen. In het guest house hadden we al gevraagd waar we eventueel kaartjes konden kopen voor de wedstrijd van komende zaterdag van  AS Roma.  We zijn naar de officiële shop gegaan van de club. Op de bovenste verdieping konden we kaartjes kopen. Dit hebben we dan ook gedaan. Zitten op de eerste ring achter een goal. Prima we zijn eens benieuwd. Voor de rest hebben we nog niet zo heel veel geluk!  2 kw Wa men aan bij de Spaanse trappen. Normaal kun je hier over de trap lopen of er gezellig tussen de Italianen op zitten. Nou wij niet!Trap was helemaal leeg en afgezet met hekken.  Waarom was of is ons niet helemaal duidelijk.  Waarschijnlijk ivm onderhoud. Jammer maar wat doe je eraan. Heb nu wel een foto zonder andere erop. Haha dat kan ook niet iedereen zeggen. Dat lukt je na onder die hekken natuurlijk nooit hihi. Van het negatieve,  maar iets positiefs maken. Op naar de Trevi fontein. We komen de hoek om bij de fontein staat er om de hele fontein een glazen wand. Ook aan deze fontein zijn ze onderhoud aan het plegen. Geen water, lelijk glas ervoor. Mensen wat eraan aan het werk zijn. Kun dus. Ze zijn op dit moment sowieso veel aan het opknappen hier in Rome. Nou dat gaat goed.  Twee mooie en vooral toeristische bezienswaardigheden staan dus al in de steigers.  Dat beloofd niet veel goeds voor de komende dagen. Zou het collesum er nog wel staan? Hihi. Nou dat gaan we als het goed is morgen zien. We hebben het HRC opgezocht en hebben hier weer een paar pins gescoord. We zijn behoorlijk moe dus blijven nu lekker op de kamer om mogen weer fris en fruitig op pad te kunnen gaan.

1. Detische:
    14 oktober 2015
    Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Jammer van het onderhoud. Maar ja moet ook gebeuren. Geniet en ga maar lekker uitrusten. Het is ook wel vermoeiend. Morgen weer een nieuw begin.
    Slaap lekker. De mam en de pap
  2. Gwendy:
    15 oktober 2015