1 ste nacht sleep out

5 oktober 2016 - Grootberg, Namibië

Rond 16.30 uur kwam de gids ons bij het zwembad halen. Gaaf zwembad trouwens hè!  Wat een geweldig uitzicht hebben we hier. Normaal gesproken zouden we meteen naar het kamp gebracht worden, maar om de een of andere reden die ik nu nog niet weet zijn we niet naar het kamp gebracht, maar hadden we weer een sundowner. Met de mogelijkheid om dan echt het eerste wild te gaan spotten. De weg was zo slecht dat ik het er op een gegeven moment wel mee gehad had. We hadden toen wel al wat bokjes , zebra en vogels gezien maar dat was het wel. Toen uit het niks we in een keer een luipaard zagen. Nog nooit eerder in het wild gezien. Boh wat een mooi beest zeg! Echt super gaaf. Volgens de gids heel bijzonder omdat ze normaal niet op die plek ivm de hoogte van de berg gezien worden. We hebben een foto, maar helaas wel alleen van de achterkant. Daarna liep hij snel weg. Maar Jeroen zegt vaker het is belangrijker om het te zien dan de foto. Nou dat klopt al is een mooie foto ook erg leuk. Na de sundowner zijn we terug naar de lodge gebracht om wat spullen voor de komende nachten op te halen. Vanavond slapen we in een pubtent met een bed erin. Ze hebben in het kamp een buch badkamer gemaakt, maar het wordt niet aangeraden om s nachts uit je tent te gaan. Na een heerlijk buch dinner zoals ze het zelf noemen hebben we rond het kampvuur nog een drankje gedronken. Terwijl we aan het kampvuur zaten kwam er een kleine katachtige aan. Weet de naam van het beestje even niet. Super gaaf. Tot nu toe is het echt weer een onvergetelijke ervaring. Afwachten wat we morgen met de neushoorns trekking gaan zien. Het dinner bestond trouwens uit kiplever (leverpastei) met brood. Als hoofd hadden we gele rijst met witte kool, rode kool en karbonade en lamskoteletten. En als toetje een cakeje met custardsaus. Dit alles hier in de buch gemaakt.  Geweldig toch.

1. Jornic:
    5 oktober 2016
    Koon, Was het diner lekker? .... toch anders als je bent gewend haha Xxx nic wel gaaf om zo in de natuur de overnachten
  2. Lynn:
    6 oktober 2016
    3de poging. Dag vakantie gangers. Jullie beleven wel hele mooie dingen tijdens jullie vakantie. Ben eens benieuwd naar de volgende avontuur met de neushoorns. Zal een spektakel zijn zeker. Veel plezier en wees voorzichtig. Liefs Lynn.
  3. Detische:
    6 oktober 2016
    Weer een mooi reisverhaal. Wat zal Remy genoten hebben van het kampvuur. En jij van de dieren . Geniet maak plezier.
    We wachten af op het volgende verhaal.
    Groetjes mam pap, en een dikke knuffel van Raica