Op naar de volgende lodge in Mozambique

2 oktober 2017 - Chidenguele, Mozambique

Echt allebei heerlijk geslapen afgelopen nacht. Wekker op 05.45 uur. Allebei net voor de wekker wakker. Al met al hebben we toch een fijn verblijf gehad in het wilderness camp.  Personeel was echt super lief en en eten was super. Maar omdat we eigenlijk niks konden doen was achteraf 1 nacht voldoende geweest, maar ja. Met gierende bandjes op naar de volgende lodge. We hebben een behoorlijke rit voor de boeg. Niet qua kilometers maar qua uren. De afstand is ongeveer 375 km maar de rit zal zo'n 7 uur gaan duren. Dit heeft te maken met de slechte staat van de weg. Terwijl ik dit typ zijn we al 5 uur onderweg en hebben pas 220 km gehad. Dus nog even te gaan! We werden in de vorige accommodatie al gewaarschuwd voor de corrupte politie hier langs de kant van de weg. Jullie raden het waarschijnlijk al ook wij waren uiteindelijk de SJAAK. We waren echt al verschillende politie/ controle posten voorbij gereden, maar net voor we bij de Lodge aankwamen werden we toch naar de kant gehaald. Ze hadden ons schijnbaar met de lazer toch te pakken. Het was al zo'n lange dag. Hebben ons overal zo mooi aan de snelheid gehouden, maar de laatste zoveel kilometer reed Remy toch per ongeluk wat te hard. Volgens de politieagent 41 km te hard, maar dat was het zeker niet. Je kunt het alleen niet bij ze controleren. We zouden 4000 mozambikaanse metical moeten betalen. Omgerekend €55. Haha we wisten dat we dat nooit moesten betalen. We hadden maar weinig van het gepinde geld in de portemonnee gedaan voor dit soort gevallen. Uiteindelijk hebben we hem €13 gegeven. We gaven aan dat we anders wel met Visa wilde betalen, maar dat kon allemaal niet. Dan weet je dus al dat je bedonderd wordt. Remy wist wel dat hij geen 60 km per uur had gereden terwijl dit wel moest dus we zijn er best goedkoop van af gekomen hihi. En hop we konden weer door. Was wel ff een grappige ervaring. We hebben in totaal 7,5 uur gereden om in de volgende lodge aan te komen. Het waren 375 km waar de weg soms echt heel slecht was. Het laatste stuk van 10 km moest je ook echt met een 4x4 auto doen. We slapen nu voor 1 nacht in de Naara eco lodge aan een groot meer. Zit er echt super uit. Zwemkleding aan en hop het zwembad in. Heerlijk. Morgen rijden we naar de kust en hopen we een van de dagen te kunnen duiken. Later meer hierover.  Geen paniek de komende dagen mocht ik geen verslagen online krijgen. Waarschijnlijk hebben we dan weer geen internet. Krijg een aantal foto's niet geüpload. Zal het morgen nog even proberen.

1. Rachelle:
    2 oktober 2017
    Nou daar zit ik dan tijdens mijn slaapdienst. Aangezien jij geen koffie komt drinken doe ik het maar met je online verhalen hé!! Wel weer leuke verhalen om te lezen zeker de kudde olifanten echt iets voor jou. Durf te wedden dat je het stiekem heel leuk vond al is het maar de ervaring nu achteraf. Haha tijdens het lezen zag ik je al helmaal zitten. Geniet nog lekker van jullie vakantie en schrijf vooral nog veel leuke verhalen dan zijn wij ook een beetje op vakantie :)
  2. Ramona:
    3 oktober 2017
    Haha leuk dat je ze leest. Blijf ze zeker schrijven 😉
  3. Jan:
    3 oktober 2017
    Ramoon en Remy ik heb nu pas naar julli verhalen gekeken.Geniet nog lekker oh [nog bedankt je weet wel]
  4. Detische:
    3 oktober 2017
    Weer een geluk,voor jullie. Met die politie man. Dat jullie voorbereid waren.
    Nog veel plezier. En nu maken wij ons niet ongerust. Veel plezier
    Groetjes mam en pap
  5. Ramona:
    3 oktober 2017
    Jan en Gonny. We hopen dat het gesmaakt heeft 😉. Leuk dat jullie weer mee lezen 😘