Op naar de kust. We gaan naar Tofo

3 oktober 2017 - Inhambane, Mozambique

Om 05.30 uur allebei alweer wakker. Wederom heerlijk geslapen. Was de laatste keer deze vakantie in een tent. Nou ja luxe tent zoals je hebt kunnen zien op de foto's. Maar het was heerlijk. Na een lekker ontbijtje op naar de volgende bestemming. Rond 08.30 uur weg gereden bij de Lodge. Vandaag was het weer mijn beurt om te rijden. We rijden meestal om en om en dat gaat super. We merken alleen dat op de hele lange afstanden het toch fijn is om te wisselen. Je moet op zoveel dingen hier letten. Op de weg, op de dieren en kinderen langs de kant van de weg en wat vooral belangrijk is op de snelheid. Het eesrte stukje echt door mul zand. Was echt gaaf om zo te rijden. Had ik nog niet eerder gedaan. Heb de 4x4 net niet hoeven inschakelen. Maar dat komt later deze vakantie misschien nog. Ook vandaag weer talloze controle posten gezien, maar gelukkig vandaag niet door een corrupt politieagentje aangehouden haha. Nou ik kan zeggen dat het weer een lange rit was vandaag. We hebben 235 km afgelegd, maar je mag maar maximaal 100 rijden en vaak door de dorpjes maar 60 km per uur.  En je komt hier heel wat dorpjes tegen dus dat hou behoorlijk op. En zoals gisteren al beschreven moet je je hier ook echt aan die snelheid houden wil je de portomonee gevuld houden hihi. We kwamen vandaag al om 13.00 uur aan. Dus dat was echt fijn. Wel met de 4x4 moeten inparkeren. Gaaf had ik ook nog nooit gedaan,maar ging erg goed. Nadat wij hadden geparkeerd kwamen we goed weg. Er reed een gewone auto de weg omhoog,maar voor het guesthouse waar we nu slapen ligt mul zand. Dus de auto kwam niet omhoog. Laat die slechte zijn auto echt bijna tegen onze auto aan rollen. Scheelde nog geen 5 cm meer. Wij schreeuwen op de straat. Hij kwam net optijd stil. Met wat duwkracht van Remy en iemand van het guesthouse kwam die man uiteindelijk toch boven.  Pfff dat scheelde echt niet veel. We zijn gelukkig goed verzekerd, maar die ellende en rompslomp wat je van zoiets hebt. Daar zit je niet op te wachten. Na de kamer bekeken te hebben en zwemkleding te hebben aangedaan zijn we naar het strand gegaan. Wauw dat is toch behoorlijk mooi hier. Eerst naar een duikschool. Via tripadvisor bij Liquid divers uitgekomen. Eerste indruk van de duikschool is super. Meteen 4 duiken geboekt en een oceaan  safari.  Misschien plakken we er nog 2 duiken aanpast, maar dat hangt van een aantal dingen af. Dus daar kom ik later op terug. Voor morgen staan er in ieder geval 2 duiken gepland en vanuit daar lijken we verder. Na alles geregeld te hebben hebben we 2 heerlijke tacos gegeten bij een plaatselijk restaurantje.  Hier ook 2 Canadese dames ontmoet waar we heel gezellig mee gekletst hebben. Na een late lunch het strand op om te zwemmen. Wauw wat is de zee qua temperatuur heerlijk hier. En ook erg helder. Hopen dat het met duiken morgen ook zo mooi is en dat het allemaal goed gaat. Later deze middag nog een Savanna Dry  gedronken op het strand.  Dadelijk kijken waar we iets gaan eten en dan lekker naar bed om morgen fris te kunnen beginnen aan de dag. Ik zet zo ook nog wat foto's van een paar dagen geleden online. Dat lukte me eerder niet. Tot later.....