Kaapstad

27 maart 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Wat een mooie lange en indrukwekkende dag vandaag zeg! Vanmorgen zijn we zoals elke morgen eigenlijk weer op tijd opgestaan.  Ff gauw ontbeten en daarna naar Waterfront gereden.  Hier gingen we om 09.00 uur de boot op om naar Den Robbeneiland te gaan. We waren niet de enigste. Hihi. Maar dat wisten we natuurlijk al. Dit boot zat afgeladen vol. En dat ondanks het seizoen.  Opzich is het namelijk nergens echt heel druk. Gelukkig hadden we de kaarten thuis al via het internet besteld. Na ongeveer 20 minuten varen kwamen we aan op het eiland.  We werden meteen in een bus gezet en werden over het eiland rond gereden.  Na de rondrit zijn we de gevangenis in gegaan.  We werden rondgeleid door een oud gevangenen.  Dit was een politieke gevangenen.  Hij had zelf 5 jaar gevangen gezeten waarvan 5 maanden in de isoleercel.  Dat kun je toch helemaal niet bevatten.  Nu was hij gids en woonde hij zelfs op Robbeneiland.  Raar om te weten dat deze man daarsamen met Nelson Mandela heeft vast gezeten.  De laatste gevangenen is pas in 1996 overgeplaatst.  Dus zo heel lang is deze gevangenis nog niet dicht. Na de tour konden we nog even naar de pinguïns kijken, maar al met al hebben we ons nog moeten haasten om op tijd weer op de boot te komen.  Wel hebben we in de shop nog een boekje gekocht over Robbeneiland. Net na middag hebben we langs het water wat gegeten.  We wilde vanmiddag naar kaap de goede hoop en boulders beach rijden, maar dit hebben we helaas niet gezien. De weg was namelijk halverwege afgesloten.  We konden wel een heel eind omrijden, maar dan werd het dusdanig laat dat we dat toch maar niet gedaan hebben. Dan moeten we toch nog maar eens terug komen.  Hihi. We hebben toen besloten om signal hill op te rijden. We hoopte op een mooi    uitzicht over Kaapstad.  Nou dat hadden we. De tafelberg hebben we de hele dag niet gezien.  Er hing constant een wolk overheen. Morgen hebben wemisschien meer geluk en kunnen we met de kabelbaan omhoog. Na signal hill zijn we naar de grootste brandweerkazerne van Kaapstad gereden.  We kwamen er ter plaatste pas achter dat dit de grootste was. We hebben een rondleiding gekregen en Remy heeft nog wat kunnen ruilen. Was hij ook weer erg blij mee.  Vanavond zijn we terug gegaan naar Waterfront om wat te eten.  We hebben lekker Afrikaans gegeten.  Je merkt wel goed dat de prijzen hier een stuk hoger liggen dan elders in het land. Oh ja vanmiddag zagen we nog oud spelers van de Springboks.  Dat is een van de rugby teams. Geen idee wie het precies waren, maar toch leuk om te zien. Morgen gaan we op pad met de hop on hop off bus en hebben we de laatste complete dag helaas. Hier in Kaapstad konden we nig wel een paar dagen blijven.  Maar helaas.  We moeten weer gaan sparen voor de volgende reis!