Laatste volle dag Kaapstad

28 maart 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Bah de laatste volle dag Zuid Afrika / Kaapstad zit er bijna op. Vanmorgen na het ontbijt zijn we naar een andere brandweerkazerne geweest. Die lag net om de hoek van ons guesthouse.  Heel gastvrij werden we hier ontvangen.  Een hele rondleiding gehad en wat verteld.  Jammer genoeg had remy niks meer om te ruilen en we konden ook niks kopen,  omdat ze niks hadden.  Dus dat was wel jammer.  We werden zelfs uitgenodigd om s avonds mee te eten, maar we hadden al gereserveerd bij mama Afrika.  Maar ze zeiden wel dat als we ooit nog eens in de buurt waren we langs moesten komen. Daarna hebben we een kaartje gekocht voor de hop on hop off bus. Met de bus zijn we naar het green point stadium gereden en konden we tegen de verwachting in toch een tour boeken in het stadion.  We hebben een rondleiding van ongeveer 45 minuten gehad en was erg leuk. Net na de middag zijn we naar Waterfront gelopen om wat te eten.  We wilde de tafelberg op maar die hing weer in dewolken.  Dus dat had weinig zin. Misschien dat we morgen nog een kans hebben.  Vanmiddag heeft het hier ook nog een hele tijd licht geregend.  Ook was het niet warmer dan 18 graden ongeveer.  Wel zijn we vanmiddag nog even op de green market geweest.  Niks gekocht, maar morgen kunnen we daar misschien onze laatste paar rand opmaken.  Vanavond zijn we gaan eten bij mama Afrika.  We hebben krokodil kebab vooraf gehad. Was niet vies, maar was ook niet super gekruid.  Ik hen Boboti gehad en Remy Kudu. Ook dit was niet vies, maar we hebben op andere plaatsen beter gegeten.  Over ongeveer 15 minuten gaan we alvast proberen in te checken.  Dat scheelt namelijk in de tijd dat we morgen op het vliegveld moeten zijn. Maar we moeten toch kijken dat we de auto morgen rond 18.00 uur inleveren.  We hebben in de vier weken tijd op een paar km na bijna 5000 km gereden en dat is ons super bevallen.  Zal zeker niet de laatste vakantie zijn die we zo hebben gedaan. Zijn wel al aan het fantaseren waar de volgende grote reis naartoe gaat, nadat we thuis wat dingen hebben aangepakt.  Maar wie weet. Eerst gaan we nog van de laatste paar uurtjes Zuid Afrika genieten!