Vanuit Stellenbosch via Gransbaai naar Kaapstad

26 maart 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Wat een onvergetelijke dag hebben we vandaag gehad.  Vanmorgen zijn we vanuit Stellenbosch naar Gansbaai gegaan om in een kooi naar de witte haai te gaan kijken.  We waren al optijd vertrokken.  Gansbaai lag namelijk helemaal niet op de route.  Maar dit wilde we wel perse gedaan hebben.  Om 13.30 uur zijn we de boot opgegaan na een uitgebreide briefing. We moesten op de de kant al in de boot stappen.  Daarna werd de boot met een tractor van de trailer in het water geduwd.  We moesten ongeveer 15 minuten varen om bij de kooi te komen.  Het varen alleen was al geweldig.  We hebben zeker golven van 3, 5 tot 4 meter gehad.  Eenmaal aangekomen bij de kooi moesten we een wetsuit en waterschoenen aandoen en een bril pakken.  Ik was de eerste die de kooi inging. Remy  is er als laatste in gegaan.  Onderwater hadden we een zicht van nog geen 3 meter.  Dus daar zagen we niet zoveel.  Maar boven water was alles wel heel goed te zien. Foto'smaken onderwater was jammer genoeg niet te doen. Je moet je natuurlijk goed vast houden in die kooi en het water was ook niet zo warm. Dus dat was een onmogelijke opgave.  Wel hebben we wat gefilmd vanuit de boot. Hopen dat dat wel gelukt is. Ook is de dag zelf gefilmd.  We hebben de film gekocht.  Dus kunnen hem thuis zeveel kijken als we willen. Nu zijn we opweg naar Kaapstad.  Ook deze rit zal ongeveer 2, 5 uur gaan duren.  Zal dus wel al donker zijn als we aankomen.  Morgen gaan we naar Robbeneiland.