Stellenbosch

25 maart 2013 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Vandaag hadden we onze tweede dag in Stellenbosch gehad. Ze hadden voor ons een bike en wine tour geboekt.  We werden opgehaald door Joep. Een erg aardige man. Hij bracht ons naar de plek waar we de fietsen kregen. We zouden ongeveer 14 km gaan fietsen en af en toe wijn proeven.  Dit bleek later een groot fiasco.  De gids was al niet leuk. Ook kregen we totaal geen uitleg over hoe de wijn uiteindelijk gemaakt wordt. We konden alleen fietsen en op een paar plaatsen wat proeven.  Aangezien dit geen zoete wijntjes waren hebben wij niet veel gehad.  Wij vonden het gewoon niet lekker.  Jammer dus dat we niks van het proces zelf hebben gezien. De groep waar we mee gingen fietsen bestond uit bijna alleen maar Duitsers.  Dus ook dat was niet gezellig en werkte mij al op mijn wekker voordat we begonnen te fietsen.  Hun waren ook alleen maar geïnteresseerd in wijn drinken de rest boeide hun niet zo. Wij hadden dus best spijt dat we dit op deze manier gedaan hadden.  Zekeromdat Zuid Afrika zo bekend is om de wijn. Maar ja niks aan te doen! De terugweg met onze chauffeur Joep was wel weer erg gezellig en maakte weer wat goed hihi. Morgen om 11.30 uur moeten we in Gansbaai zijn en gaan we als het weer mee zit kooiduiken.  Spannend maar we hebben er zin in. Daarna rijden we naar Kaapstad voor onze helaas laatste dagen Zuid Afrika.  Maar daar denken we nu nog maar niet te veel aan.