Vanuit Heidelberg naar Stellenbosch

24 maart 2013 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Na vandaag komen we weer een stapje dichterbij het einde van deze geweldige reis.  Vannacht heerlijk geslapen, maar dat kan ook niet anders na een avond met ontzettend lekker eten en twee flessen rose. Hihi. Ecjt super om zo gastvrij opgevangen te worden.  Vanmorgen moesten we al om 08.30 uur klaar staan. We kregen een rondleiding over de boerderij en we gingen de dieren voeren. De boer had nog maar 14 struisvogels.  Hij had er laatst honderden moeten laten afmaken ivm een virus wat er onder de dieren zou heersen. Dit moest hij doen vanuit de regering.  Er heerste een soort vogelgriep, maar er was bij hem niks geconstateerd.  Alles ging uit voorzorg. Best erg voor de boer en zielig voor de dieren. Ook had hij nog koeien en ongeveer 2500 schapen. De schapen waren op dit moment zijn belangrijkste inkomste bron. Hij verkocht ook nog wat kleine dingetjes in hun shop. Ik heb er een struisvogelei gekocht.  Maar hij verkocht ook dieren huiden en lerenportemonneetjes.  Na een geweldig ontbijd zijn we vertrokken naar Stellenbosch.  Onderweg zijn we een paar keer van de voorgestelde route afgeweken.  Zo hadden we nog een mooie route via de bergen en de wijn boerderijen.  In het plaatsje Robertson zijn we nog even bij de Robertson winery gestopt. Dit omdat we allebei fan zijn van deze wijn. Nooit gedacht dat we dat ooit zouden zeggen trouwens.  Maar die is echt lekker.  Moeten thuis eens kijken of we die ook kunnen krijgen. Rond 15.30 uur kwamen we bij de volgende B&B aan. Tot nu toe lopen we niet echt warm voor Stellenbosch.  We liggen toch nog wel wat van het centrum af en ook daar is niet heel veel te doen. Teminste vandaag niet. Misschien omdat het zondag is! Morgen hebben we een bike en wine tour en gaan we dus nog meer wijn proeven.  Ben eens benieuwd.  Morgen willen we ook de excursie naar Hermanus proberen te boeken.  Daar willen we gaan kooi duiken met haaien.Wellicht later meer hierover.  Ook bellen we morgen de excursie in Kaapstad af. We zouden daar een township bezoeken,maar dat hebben we in Johannesburg al gedaan. En we zouden een stadstour krijgen, maar die willen we zelf gaan doen.  Zo zitten we ook niet meer aan tijd gebonden.  Er is bij deze accommodatie geen internet vandaar dat het even geduurd heeft voordat het verslagje op internet stond!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl