Op naar Heidelberg

23 maart 2013 - Heidelberg, Zuid-Afrika

Weer een onvergetelijke dag gehad vandaag.  Vanmorgen weer heerlijk ontbeten.  Daarna moesten we in Oudtshoorn naar een plek waar we de gids zouden ontmoeten voor de wandel tocht naar de Swartbergpas. Om 08.45 uur stond de gids netjes op ons te wachten. Zijn naam was Ewald. Echt een super aardige man en hele leuke gids. Wij hadden weer het geluk dat er ook drie Duitsers bij waren. Dit waren echt heel ongeïnteresseerde lui. Maar dat mocht de pret niet drukken.  Ewald vertelde heel veel en ook op een hele leuke manier.  Eenmaal boven op de Swartbergpas zagen we helaas niks. Dit kwam door de wolken, maar dat kon de pret niet bederven.  Als we thuis zijn leggen we dit beter aan jullie uit. Hihi. Aangezien we in een struisvogel gebied zitten heb ik een kleine beurs gekocht van struisvogel leer en een van een springbok. Super blij mee. In de middag hadden we nog lunch op een struisvogel boerderij.  Ik heb hier struisvogel carppacio gegeten.  Heerlijk!  Ik houwel van dat vlees. We moeten na de vakantie drastisch gaan sporten.  Het eten is echt veel te lekker!  Na de middag hebben we de gids in het stadje afgezet en zijn we richting Heidelberg vertrokken.  Ook deze route was wederom erg mooi. Een mooie tocht door de bergen waar we soms wel meer dan 20 minuten geen ander verkeer tegen kwamen. Eenmaal aangekomen op de boerderij in Heidelberg werden we erg hartelijk ontvangen. Een  echt Zuid Afrikaans boeren gezin. Ze hebben maar vier kamers. Tot 18.15 uur hebben we wat rond gelopen op de boerderij.  Twee van de honden die hier rondlopen hadden een van de schapen aangevallen.  Dat was erg zielig.  We hebben het de boer doorgeven en morgen moet hij het schaapje helaas laten afmaken.  Het beestje had te veel verwondingen.  Om 19.00 uur werden we verwacht voor het eten.  We wisten al dat ze de braai/bbq zouden aansteken. Dat vonden wij geweldig natuurlijk.  We hebben hier op de kamer de huis portal geproefd.  Deze was ook erg lekker.  Bij het eten hebben we een heerlijke rose gedronken.  We zaten gewoon in de woonkamer met de rest van het gezin. Vandaag was er een belangrijke rugby wedstrijd.  Dus die stond ook op. Daar zijn ze gek op hier. Mooi om te zien hoe die mensen daar zo in op gaan. Hetzelfde gebeurd bij ons met voetbal.  Als voorgerecht hadden we gebakken vis. Ben ik dus normaal niet kapot van maar ik heb het wel geprobeerd.  Was niet eens vies. Als hoofdgerecht hadden we struisvogel vsn de braai. Met van alles nog erbij. Ook super lekker.  Als toetje hadden we een cake met brandy,   een bolletje ijs en warme vanille saus. Nu snappen jullie ook wel dat we bij terug komst weer moeten sporten hihi. En de nodige rosé.  We hadden geen leeg glas natuurlijk!  Morgen vroeg gaan we met de boer mee om alle dieren te voeren en rijden we nog verder de wijnstreek in. Dan gaan we naar Stellenbosch.