Aangekomen in Oudtshoorn

22 maart 2013 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we vanuit Knysna naar Oudtshoorn vertrokken.  Vanmorgen eerst even getankt en wat inkopen voor het middag eten gedaan.  Daarna zijn we via een hele mooie route langs de kust en uiteindelijk door de bergen iets voorbij Mossel bay gereden. Dit stond niet in onze reisbeschrijving, maar aangezien we in alle wild parken bijna geen katachtige gezien hadden wilde we een opvang kamp bezoeken.  En daar moesten we wat voor omrijden.  We zijn ook heel blij dat we dat gedaan hebben.  Toch nog een paar leuke foto's kunnen maken al is het natuurlijk niet helemaal het zelfde als in een park! Wat is het hier warm vandaag zeg. Het is ruim door de 30 geweest.  We zagen al op internet dat het erg koud is in Nederland.  Dan zitten we hier toch wel veel beter. Net na de middag hebben we weer gepicknickt en keken we uit over een dore vlakte met struisvogels.  Rond 15.00 uur waren we aangekomen bij de boerderij waar we een nacht slapen.Het is echt een schitterend gebouw. Het is van 1902 en heel goed onderhouden.  We hebben ons nog lekker aan het zwembad gelegd. Was verder op dat moment ook niet zoveel te doen. En gezien de temperatuur was dit ook helemaal niet erg! Voor morgen staat er een wandel tocht in de bergen op het programma.  Dit zal waarschijnlijk tot net na de middag duren. Hoever we gaan lopen en hoe en wat weten we ook niet. Dus dat is nog even afwachten.  Na de lunch morgen gaan we naar Heidelberg waar we ook een nacht slapen. Nu gaan we ons even opfrissen en ga ik voor de eerste keer een struisvogel biefstuk eten. Ben eens benieuwd!