Pffff wat een dag hier in Drakensbergen

18 november 2014 - Winterton, Zuid-Afrika

Boh wat een dag vandaag. We zouden vandaag als het weer zou mee zitten een helikopter vlucht boven Drakensbergen maken. Na het ontbijt moesten we even na het kantoortje bellen. We kregen te horen dat zo zeker tot de middag niet zoudrn vliegen ivm het weer. Het was niet aan het regenen of aan het waaien, maar de bergen zaten nog in de wolken. Dan vliegen ze niet, maar je ziet natuurlijk ook niks. We hadden afgesproken om rond 15.00 uur te bellen om te vragrn of het later deze dag wel mogelijk was. Dan naar een trekking tocht maken. Dat was een geweldig idee. We kwamen bij de ingang van het park en moeste een keuze maken welke afstand we wilde lopen. Remy bogon al met 8 km, maar dat zag ik niet zo zitten en daarbij we hadden er ook geen tijd voor,omdat we wellicht later nog de vlucht in de helikopter konden maken. We zouden nu een route van 4 km doen. Hier stond ongeveer 3,5 uur voor. Pfffff.Het begon in het begin al meteen heel erg om hoog te gaan. Dat wordt me een wamdeling dacht ik. Toen we een min. of 20 liepen belde ons guest house met de mededeling dat we om 14.00 uur alsnog de helikopter in konden. Super blij, maar we waren alleen bang dat we de wandeltocht daardoor niey helemaal konden afmaken. Toen we bijna op het hoogste punt waren moesten we een beslissing nemen om of door te lopen met de kans dat we 14.00 uur niet zoudrn halen of om om te draaien. Dan zouden we het waarschijnlijk net halen om optijd bij de helikopter te zijn. Aangezien we niet echt een hele duidelijke kaart hadden en het pad ook niet al te best aangegeven stond was het moeilijk om een inschatting te maken hoelang de tocht nog was. Daarom hebben we toch besloten om maar om te draaien en dezefde route weer terug te lopen. Ben nog bijna op mijn plaat gegaan. Heb dat hele Drakensbergen bij elkaar gevloekt.Oei oei oei. Ik zei het al ik ben mezelf vandaag wel een paar keer tegen gekomen. Het was een pittige tocht. Eenmaal terug bij de auto zijn richting het kantoortje gereden. Onderweg daar naartoe zag ik op mijn gsm een sms. Hadden ze mijn een bericht gestuurd dat de helikopter toer alweer niet door ging ivm het aantal personen. Wat waren we aan het balen. We zijn bewijzen van de klote berg af gerend om weer optijd op het vliegveldje te zijn gaat het nog niet door. Bijna voor niks mijn nek bijna gebroken. Nou ik kan er geen goed woord meer over zeggen. Wij weer terug naar het guesthouse om weer te bellen en te vragen of we misschien morgenvroeg nog een vlucht kunnen maken. Nou dat hangt weer enorm van het weer af en nu vertelde hij in ene keer dat er sowieso 6 personen moeten vliegen. We komen er dus nog 4 te kort. Er waren nog geen boekingen voor morgen. Dus dat zal helaas niet veel meerworden. Zo jammer aangezien we dit wilde doen omdat we beide dit jaar 30 jaar geworden zijn. We zijn dit jaar 5 jaar getrouwd en 12,5 jaar samen. Helaas dan valt dat dus kompleet in duigen. Shit. Iemand andere ideeën? Kom niet aan met een feest want daar beginnen we niet aan. Misschien valt me later zelf ook nog wel wat in. Verder hebben we vanmiddag lekker rustig aan gedaan. Oh ja bij terug komst in ons guesthouse kwamen we er achter dat de wandeltocht die wij hadden uitgekozen medium tot hard was. Oei nou snap ik een aantal dingen wel :-). Pffff het was ook echt alleen klimmen. Maar alles is weer goed gegaan en we zijn weer goed beneden gekomen. Nu morgenvroeg afwachten en anders naar Golden Gate vertrekken. Bah het einde komt nu echt snel in zicht......