Wat een lange dag vandaag!

16 maart 2013 - Coffee Bay, Zuid-Afrika

Zo vandaag mijn verslagjes weer eens bijgewerkt vandaag. We hadden gisteren in Oribi Gorge geen internet. Vanmorgen rond 08.30 uur vertrokken na Coffee Bay. Het zou al met al ongeveer 200 km rijden zijn. Nou het werd een hele lange dag. Wij meende net als de dag ervoor rond de middag aan te komen in ons volgende hotel. Dat viel heel vies tegen. De vorige dag reden we namelijk bijna alleen maar snel weg. Vandaag was het veel binnen door en de laatste 75 km was op een dus danig slecht wegdek dat  we gemiddeld niet harder dan 50 km per uur konden rijden. Er zaten echt gigantische gaten in de weg. Soms was je alleen maar aan het slalommen om geen kapote band te rijden. Tussen Oribi Gorge en Coffee Bay lag ook niks interesans voor ons om te bekijken. Zelfs tussen de middag was het lastig om wat te vinden om te eten. We hadden niks meer om te picknicken. We hadden in het vorige hotel namelijk geen koelkast en er lag ook helemaal geen winkel in de buurt om inkopen te doen. Dus onderweg maar even bij de plaatselijke supermarkt gestopt. Remy was even in de auto blijven zitten en ik ben snel naar binnen gelopen. Een bekijks dat ik had. In dit deel van Zuid Afrika (transkei) wonen geen blanke mensen en er komen ook maar heel weinig toeristen. Dus dan val je wel op in zo n supermarkt. Maar ook hier waren de mensen heel vriendelijk. Wilde een praatje maken of zeiden gedag. Na een rit van ongeveer 7,5 uur kwamen we dan eindeijk aan bij ons hotel. Tot nu toe heeft de auto het ook nog overleeft,maar over twee dagen moeten we die 75 km weer over die zelfde slechte weg terug. Hopen dat dat maar goed gaat! Maar we gaan het gewoon rustig aan doen en optijd vertrekken. Voor morgen staat er niet veel op het programma. Ons hotel ligt direct aan de zee dus we doen even een dagje rustig aan.