Van Aus naar Sesriem

29 september 2016 - Sesriem, Namibië

Vanmorgen zoals iedere morgen weer lekker optijd opgestaan. Na het ontbijt hebben we koers gezet richting Sesriem.  Of terwijl de rode zand duinen van Sossus vlei. Ook vandaag hebben we de keuze tussen de gewoon route of de mooie route. Uiteraard was de mooie route een stuk om. Tja wat doe je dan.....???!!! Juist ja toch de langere en mooie route. We zijn nu hier. Ergens halverwege zou er midden in de woestijn een kasteel liggen waar je ook kon lunchen. Ik dacht daar moeten we naartoe. Nou hadden we ons maar beschenen haha. De rit ernaartoe was inderdaad erg mooi. Eenmaal aangekomen bij het kasteel zag dit er ook erg mooi uit. Dat belooft wat dachten we. Nou op naar binnen. Eerst lunchen dachten we. Nou dat viel behoorlijk tegen. Schijnbaar komen er niet veel mensen naar dat restaurant, want ze hadden maar op 10 personen gerekend en daar konden er geen 2 bij. Ze hadden wel salade. Dat klonk ons ook goed in de oren, maar voor we ja konden zeggen gaf die vrouw aan dat ze geen sla hadden. Tja dat wordt lastig salade eten dan. Na een kort rondje door het kasteel zijn we maar weer snel weg gegaan. Misschien komen we onderweg nog wat tegen. Nou dat viel ook tegen, want we kwamen niks maar dan ook echt niks tegen. Pfffff en wij hebben extra vanmorgen geen inkopen gedaan, omdat we onderweg konden lunchen. Goede les voor de komende dagen. Gelukkig hadden we nog wel een bus pringles en wat nootjes en twee appels. Hebben we dit maar gegeten. Rond 14.00 uur kwamen we aan in Desert camp. Een leuk selfcatering camp. Na de info in de tent gelezen te hebben zijn we terug gegaan naar de receptie om ons barbecue vlees, salade en brood te bestellen voor vanavond. Daarna hebben we nog even in het zwembadje gelegen. Pfff het is warm hier. Rond 16.00 uur zijn we naar de naastgelegen lodge gereden. Hier moesten ons melden voor de sundowner. Een game drive met zonsondergang en een hapje en drankje. Was weer erg leuk. We hadden de tour bijna privé op 1 Duitser na. Hoe kon het ook anders. Maar al met al was het erg leuk en ook weer wat nieuwe weetjes over de dieren geleerd. We hebben vooral bokjes en struisvogels gezien. Rond 20.00 uur waren weer terug bij de tent. Nu lekker barbecuen onder een geweldige sterrenhemel en alle geluiden van tja wat zou het allemaal zijn. We hebben in ieder geval wel een jakhals op 5 meter van onze tent gehad. Hij keek ons aan en liep weer verder. Super gaaf om te zien zeg! We hebben vandaag  in totaal 421.5 km gereden. Ivm de slechte wifi heb ik het verslag van gisteren vanmorgen online gezet. Nu heb ik ook geen wifi en hoop dit verslag morgen te kunnen uploaden.  Tot later.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Detische:
    30 september 2016
    Toch weer veel mee gemaakt. Wat is dat een leuk diertje. Dat Duits zal jou wel goed gaan Ramona. Nog veel plezier en geniet van jullie vakantie
    Groetjes mam en pap
  2. Sas:
    In een woord Fantastisch
  3. Bea:
    30 september 2016
    Prachtige foto's en een heel leuk verhaal !