Lange rijdag naar Rundu

8 oktober 2016 - Rundu, Namibië

Vanmorgen iets langer geslapen dan normaal. Boh ook dat is eens heerlijk.  Vandaag staat er niet veel op het programma. Vooral veel kilometers rijden op naar de volgende overnachting plaats. We zijn naar het ontbijt gaan rijden. Op naar Rundu. Dit is het begin van de Caprivi strip. Het groene gedeelte van Namibië. Een strook van 100 kilometer breed en ruim 500 lang. Dit loopt precies tussen Botswana en Angola in. We slapen vannacht in een lodge aan de rivier. Aan de overkant ligt Angola. Tussen de middag hebben we een korte lunch stop gehouden. Er kwamen een aantal kinderen uit een lemen hutje gerend. Deze hebben we nog wat rolletjes,  jojootjes en ballonnen gegeven. Kinderen waren er erg blij mee. Ook nog wat fruit en vruchtensap geven.  De omgeving waar we vandaag door heen rijden is echt arm Afrika. Her en der staan er lemen of golfplaat huisjes cq hutjes. Verder hebben de mensen niet veel. Wat een contrasten. Ook hier weer. Dit hebben we in Zuid Afrika natuurlijk ook al wel gezien, maar toch. Maakt je wel bewust dat wij het zo goed hebben. Rond 14.30 uur kwamen we aan bij de logde. Verder vandaag weinig te melden. Morgen gaan we verder door de Caprivi strip. Vandaag 450 km gereden.

1. Petra Evegaars:
    9 oktober 2016
    Ziet er allemaal wel mooi uit daar.
    Als je terug bent maar eens afspreken.
    Nou geniet er nog maar lekker van het is jullie van harte gegund.
  2. Detische:
    9 oktober 2016
    Zo genoeg gereisd voor vandaag. Zielig die kinderen. Maar ze zijn zo snel tevrede.
    Goed gedaan om hun wat te geven.
    Veel plezier verder
    Groetjes mam en pap