Poging 2 voor de zeehonden

3 oktober 2016 - Brandberg, Namibië

Vanmorgen lekker een uurtje langer geslapen.  Wekker op 07.45 uur. Ik was al optijd wakker en heb nog even met Jeroen geappt, mail en fb gecheckt.  Daarna heerlijk ontbeten. Vandaag vertrekken we weer in Swakopmund en gaan we naar Brandberg. Ook vandaag weer de nodige kilometers voor de boeg. Na het ontbijt hebben we de was weer opgehaald bij de receptie en zijn we uitgecheckt.  Na een korte stop bij de super Spar voor wat boodschappen de bank voor wat cash en de benzine pomp zijn we vertrokken. Er werd ons aangeraden om vandaag de auto nog ff vol te gooien met benzine .  We komen ook vandaag dus niet veel meer tegen. Rond de middag kwamen we aan bij cape cross. Hier hadden we nog een kans om de zeehonden te zien. We moesten er wel 45 km enkel voor omrijden, maar dit was het achteraf gezien meer dan waard. Dit maakt de dag van gisteren wel weer goed. Hier waren zoveel zeehonden dat ik echt geen schatting kan maken van de hoeveelheden. Zeker honderden.  Zie de foto's.  Maar wat een lucht produceren die beesten zeg! Echt niet te harde. Maar echt hele leuke dieren. Na nog een mooie zoutkristal gekocht te hebben langs de kant van de weg en een korte picknick stop zijn we verder gereden naar Brandberg.  We slapen vannacht in de White lady lodge in een tent. Het warm water met met hout warm gestookt worden. In het kamp kunnen wilde woestijn olifanten komen, maar naar dat we ingecheckt hadden werd ons al vertelt dat de olifanten op dit moment een behoorlijk stuk bij de lodge vandaan zijn. Maar you never  know.  Misschien komen ze wel terug. Dit verslag zullen jullie wel pas over een paar dagen lezen. Hier is namelijk geen wifi en de komende twee dagen verwacht ik ook geen wifi. Maar denk maar zo geen nieuws is goed nieuws haha. Nu zitten we weer lekker aan het zwembad met een lekkere Savanna Dry. In Swakopmund was het vanmorgen 16 graden en nu zitten we weer in 35 graden. Als dat geen genieten is weet ik het ook niet meer. Vanavond gaan we lekker braaien of wel barbecuen bij de tent. Heerlijk. Kijk er nu al naar uit. Vanavond de tent zeilen open en afwachten of er nog iets in de buurt van de tent komt. Vandaag hebben we in totaal 343.5 km gereden.Wordt later vervolgd. Foto's volgen later

1. Detische:
    5 oktober 2016
    Wat een mooie foto's, En een leuk reisverhaal. Wij hadden al het vermoeden satelliet jullie geen wiki hadden. En dat duurt het lang voor je weer iets hoort. Maar als jullie het naar je zin hebt doet het thuisfront t goed..We wachten weer af op u jullie volgende verslag. Veel plezier.
    Groetjes mam en pap