Kayakken nooit meer

2 oktober 2016 - Swakopmund, Namibië

Vanmorgen konden we niet ontbijten in ons guesthouse, omdat we al vroeg in de haven moesten zijn van Walvisbay. Vandaag staat er een kayak tour op het programma.  Wel kregen we een goed ontbijt pakketje mee waar van alles inzat. Na ongeveer 20 minuten rijden kwamen we aan in Walvisbay waar we ons bij de coffeeshop moesten melden. Er zaten nog wat meer mensen te wachten. Voor ik verder ga met vertellen moet ik jullie vertellen dat ik ooit 1 keer eerder in een kayak heb gezeten met Remy. Dit was jaren geleden in Maleisië ergens op de zee. Dit was zo'n succes dat we toe bijna slaande ruzie hadden haha. Ik deed precies het tegenovergestelde van Remy en daardoor draaide we alleen maar rondjes. Was toen niet zo handig.  Vandaag poging nr.2. We moesten vanuit de coffeeshop nog zo'n 40 minuten rijden waarvan de laaste 20 km door mul zand. Onderweg zagen we verschillende mooie dieren zoals pelikanen, ontelbaar veel flamingo's. Echt nog nooit zoveel flamingo's gezien! Diverse andere vogels. Dit keer wel de jakhals gezien ook ook heel veel zeehonden. Het idee van het kayakken was om dit bij de zeehonden te doen. Ze schijnen heel speels en nieuwsgierig te zijn. Aangezien het water hier nog geen 13 graden is moesten we aparte kleding aan. Eenmaal alles aan eb in de kayak kon ik mezelf niet zo goed meer bewegen. Er stonden nogal wat golfjes en stroming in de baai. Dus ik had het er al Heel snel mee gehad. Ik ben fijn terug naar de kant gegaan. Remy heeft uiteindelijk wel nog tussen de zeehonden gevaren met de kayak, maar aangezien hij in een kayak voor 2 personen alles alleen moest doen was dit ook alles behalve ideaal. Hij had het ook erg koud toen hij weer op het strand aan kwam. Voor mij een wijze les. Ik ga echt neer nooit meer in zo'n kayak zitten. Niks voor mij. Al met al wel een leuke ochtend gehad met veel nieuwe informatie over de dieren en omgeving.  Vanmiddag lekker rustig aan gedaan. Spelletje in de zon gespeeld en de auto wat uit geveegd.  Gelukkig hadden we afgelopen week een flesje rosé gekocht,  want het is weer weekend en dan krijg je geen alcohol haha. Vanavond lekker bij een Italiaans restaurant gegeten in een oud vuurtoren gebouw. Vandaag maar 84.5 km gereden. Swakopmund aanzich nu wel gezien. Blij dat we morgen weer verder gaan.

1. Gwendy:
    2 oktober 2016
    Haha kutje ben je ook he
  2. Detische:
    2 oktober 2016
    Dus geen kajakken meer. Maar gelukkig hebben jullie de rest van dec dag het wel weer na de zin gehad.Probeer er morgen maar weer wat moois van te maken.
    Knuffel van Raica groetjes uit Obbicht
  3. Bea:
    3 oktober 2016
    Zo kom je er wel achter wat je wél of juist niet meer wil, toch ? Op naar weer een nieuwe ervaring. Groetjes xxx
  4. Ramona:
    3 oktober 2016
    Haha ja bedankt allemaal. Weet inderdaad precies wat we wel en niet meer moeten doen . Groetjes en een dikke uit Namibië
  5. Petra Evegaars:
    3 oktober 2016
    Whahahaha echt weer wat voor jou hej zus....
    Lig helemaal dubbel hier.
    Nog veel plezier daar groetjes van ons
  6. Anja:
    3 oktober 2016
    Ha Mona na de eerste keer kajakken had je al moeten weten dat het nooit niets zouw worden met dat kajakken.
    Maar ja je hebt het toch nog een keertje geprobeerd.
    Nu weet je het zeker nóóit meer!
    Wel leuk dat je die andere mooie dieren heb gezien.
    Groetjes ma
  7. Jamila:
    3 oktober 2016
    Hahaha ik denk kayaken nooit meer, ze zal er wel uitgevallen zijn.. Wat een fantasie heb ik ook.. Veel plezier schatjes❤️