Tweede dag met de auto rond gereden

1 oktober 2015 - Tenerife, Spanje

Vanmorgen lekker optijd de wekker gezet om na het ontbijt weer met de auto op pad te gaan. Vandaag hadden we op de planning om naar de vulkaan El Teide te gaan. De weg ernaartoe was echt schitterend. Dit hadden we allebei niet verwacht van Tenerife. Ondanks het vulkanisch landschap was het echt heel mooi. De uitzichten waren mooi en de weg ernaartoe was dat ook zeker. We zijn tot aan de voet van de vulkaan gereden. Je kon er met een kabelbaan omhooggevallen ,maar dit hebben we uiteindelijk niet gedaan. Dit had verschillende redenen. In eerste instantie vonden we de prijs voor het ritje behoorlijk duur namelijk €27 per persoon. Ten tweede het was er ongelooflijk druk en ten derde je stond in het kabelbaan karretje net als een sardientje in een blikje. Zo vol werden die karretjes geduwd. En dan moet je net mij hebben. Vaak grote mond maar in de broek schijten van angst als we de hoogte in gaan. En dan met zoveel mensen om je heen. Nee mij niet gezien. Dat hadden we er niet voor over. Maar desalniettemin het uitzicht naar de vulkaan was de moeite zeker waard. Op naar het plaatsje waar we wel tapas konden eten. In Playa Las Americas hebben we tot nu toe nog geen goed tapas restaurant gevonden. Nu reden we naar La Lagune. Dit ligt in het noorden van Tenerife. We hebben er heerlijk tapas gegeten. Was trouwens ook een leuk stadje om door heen te lopen. Na de lunch zijn we via de panorama route en via Santa Cruz terug naar het hotel gereden. Deze panorama route was misschien nog wel mooier dan die in Zuid Afrika. Zie de foto's en video als ik deze geupload krijg. Vanavond ook heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant. Nu lekker slapen. Morgen gaat optijd de wekker om eindelijk weer eens te gaan duiken na 3 jaar. Zo'n zin in. Ga proberen om morgen ook wat foto's onder water te maken, maar hier later meer over.

1. Bea:
    2 oktober 2015
    Idd mooi eiland. Veel duikplezier vandaag
  2. Detische:
    2 oktober 2015
    Prachtig eiland. Mooie foto's. Veel plezier vandaag. Zijn benieuwd hoe het duiken
    Is bevallen. Na 3 jaar. En wat jullie daar beleeft hebben.
    Groetjes mam en Pap
  3. Jornic:
    2 oktober 2015
    Lekker uitzicht, lekker eten en mooi uitzicht. Wat willen jullie nog meer!!! En vandaag duiken ben benieuwd