Dagje Kruger park

28 september 2017 - Olifants River, Zuid-Afrika

Vanmorgen weer voor de wekker wakker. Is toch sterk dat ik daar op vakantie zoveel last van heb en thuis een gat in de dag kan slapen. Maar goed wil niet klagen en zoveel mogelijk uit de dagen halen dus dan is optijd wakker zijn heel fijn. Het is alleen typisch dat het iedere vakantie zo gaat. Na alweer een heerlijk ontbijtje in de Lodge zijn we richting het Kruger  park gereden. Qua afstand maar een hele korte rij afstand. De gate ligt op ongeveer 40 km. Wel raar om na 3 dagen weer in de auto te stappen. We hebben bij Phelwana alleen s avonds nodig gehad om vanuit de tent naar het restaurant te rijden. Niet voor de afstand, want het restaurant lag op ongeveer 500 meter, maar voor de nijlpaarden, buffels en luipaarden die je anders misschien kon tegen komen. Deze dieren wil je natuurlijk graag zien maar niet als het donker is en ook niet als je te voet bent haha. Rond 10.30 uur reden we het park in en konden we beginnen met dieren spotten. We hebben vanalles gezien zoals ontelbaar veel olifanten en buffels. Echt nog nooit zoveel. En heel veel giraffen, zebra's andere bokjes. Ook hebben we een jakhals gezien. Blijven ook mooie dieren. S middags hebben we bij Satara gegeten. Dit is een ander park binnen het Kruger. Hier al wat inkopen gedaan voor de braai vanavond. Daarna nog wat rond gereden op weg naar Olifants rest camp. Hier slapen we een nachtje. Na ingecheckt te hebben op naar de bungalow. We hebben in het verleden al eerder in dit kamp geslapen en dat was zo goed bevallen dat we er graag terug naartoe wilde. Eenmaal aangekomen bij de bungalow viel het behoorlijk tegen. We hebben een self catering bungalow geboekt, maar hebben een gewone bungalow gekregen. Zonder keuken of wat dan ook. Dit hadden we de vorige keer wel allemaal. Hop direct terug naar de receptie.  Het verhaal uitgelegd, maar hier is alles hakuna matata. Het park schijnt volgeboekt te zijn dus we kregen geen andere bungalow.  Grrrrr.....had mijn pannetje op dat moment al over het kookpunt heen. Maar ondanks alles me niet helemaal gek laten maken en terug naar de bungalow gereden. We hebben we een barbecue dus braaien kunnen we wel. Gelukkig hebben we zelf wat bordjes en bestek bij ons en kunnen we toch aan de gang. Na de vakantie wel even contact hierover opnemen met de reisorganisatie waar we geboekt hebben. Voor nu lekker genieten van de braai en een lekkere Savanna Dry. Morgen met gierende bandjes hier weer weg op naar het volgende kamp hier in het Kruger. Vandaag hebben we 180 km gereden. Benieuwd hoeveel het er morgen worden en wat we gaan zien. Dit verslagje lezen jullie pas over 2 dagen. In het Kruger park is nergens internet.

1. Tineke:
    Mooi fotos
  2. Ramona:
    Thx 😘
  3. Bea:
    2 oktober 2017
    Eindelijk kunnen we weer genieten van jullie verhalen !
  4. Ramona:
    2 oktober 2017
    Ja het heeft even geduurd. Hoop de komende dagen gewoon internet te hebben 😉