Thuis komen in Zuid Afrika

23 september 2017 - Pretoria, Zuid-Afrika

Na een stop over van ongeveer 3 uurtjes in Doha zijn we rond 03.00 uur vannacht vertrokken naar Johannesburg. Wat een mooie  en schone luchthaven in Doha. Nog mooier dan in Dubai. Volgens Remy is de luchthaven ook pas 1 jaar open. De vlucht gaat ongeveer 8  uur en 15 minuten duren. Na een lichte snack en een wijntje met een inslappertje hebben we allebei behoorlijk goed geslapen. Of het inslappertje me nu zo goed geholpen heeft of dat ik gewoon dood op was weet ik niet, maar het heeft gewerkt en heb niet bijzonder veel van de vlucht meegekregen. Volgens Remy heb ik in hele vreemde houdingen gelegen. Gelukkig zijn daar geen foto's van haha. Het is nu bijna zover dat we gaan landen op Johannesburg. Benieuwd hoe de rest van de dag gaat verlopen. Als het goed is worden we zo opgewacht in de aankomsthal. Nou we werden dus niet opgewacht in de aankomsthal! Na wat lokaal geld te hebben gepint toch maar ff met het verhuur bedrijf gebeld. Ze zouden meteen komen. Ze beweerde net weg te zijn van de luchthaven wat wij niet geloofde. Maar goed ongeveer 20 minuten later kwam een politieagente die buiten het verkeer stond te regelen ons halen en vertelde dat het verhuurbedrijf buiten op ons stond te wachten. Ik was op dat moment aardig geladen, maar heb me toch goed gehouden en ben fijn achter in de auto gaan zitten. Op het verhuurbedrijf kregen we uitleg over de auto en de overige vouchers en route beschrijving. We rijden de komende 3 weken met een Ford Ranger.  Gave bak al zeg ik het zelf. Na alle formaliteiten te hebben afgehandeld zijn we gaan rijden. We rijden vandaag naar Pretoria waar we zelf onze eerste overnachting hebben geregeld. We slapen in het Menlyn Boutique hotel. Net voor we bij het hotel aankwamen zagen we het super grote Menlyn shoppingcenter liggen met het Hard Rock cafe erbij. Daar eerst maar even naartoe gereden om een kleinigheidje te eten en om het eerste drankje Savanne Dry te drinken van de vakantie. Er zullen er vast nog meer gaan volgen haha. Nadat we wat gegeten hadden en onze pin collectie hebben uitgebreid zijn we naar de Pick en Pay gegaan. Dit is een supermarkt waar we onder andere een koelbox met koel elementen hebben gekocht. Morgen gaan we daar grote inkopen doen. Na de inkopen zijn we naar het hotel gereden. Dat ligt nog geen 5 minuten van het winkelcentrum af. Mooi horen met mooie kamer. Nadat de spullen op de kamer lagen zijn we nog even naar het zwembad gegaan en hebben we daar nog een drankje gedronken.  Vanavond een klein hapje in het restaurant van het hotel gegeten en nu snel het verslagje online zetten om vervolgens lekker te gaan slapen. Het is voor mij ruim 54 uur geleden dat ik voor de laatste keer in bed lag. Dus dat komt wel goed vannacht qua slapen denk ik. De afstand die we vandaag hebben gereden is ongeveer 45 km. Op naar morgen......