Naar de fish river canyon

26 september 2016 - Fish River Canyon, Namibië

Vanmorgen ook weer vroeg opgestaan. We hadden vandaag een lange rijdag voor de boeg. Om 07.15 uur zaten we aan het ontbijt. Spullen hadden we al ingeladen,  want zoals jullie gisteren konden lezen lag de receptie 3 km verder op. Na  lekker wat gegeten te hebben zijn we na een korte tank stop opweg gegaan naar de Fish River Canyon. De plaatselijke reisagent had ons advies gegeven over een mooie route. Dus dit hebben we ook opgevolgd.  Maar hierdoor moesten we wel 250 km voor om rijden. We hebben ook vandaag weer heel veel verlaten wegen en landschappen gezien. Niet normaal hoeveel verschillende natuurlandschappen je hier hebt. Echt heel mooi om te zien. Rond de middag hebben we in the middle of nowhere gepicknickt. Dat is zo leuk om te doen. We zijn echt bijna geen auto's tegen gekomen vandaag. In totaal niet meer als 10 auto's.  Ik ga jullie later vertellen hoeveel km we gereden hebben. Dan snappen jullie zelf ook wel dat het hier echt heel uitgestrekt is. Na de lunch zijn we richting Keetmanskop gereden. Toen we alweer of ja nog steeds in the middle of nowhere reden stond er heel verlaten op de grevel weg een vrouwtje met een platte band. Tja wat die je dan?! Dus wij gestopt en dat terwijl we vandaag qua tijd niet veel spelling hadden. Wij dachten die vrouw moeten we helpen met de band te verwisselen,  maar
Niks was minder waar. Ze vroeg ons om bij de eerste de beste boerderij die we tegen zouden komen haar man konden waarschuwen. Die woonde daar namelijk. Kut dachten we als dat maar niet te lang gaat duren. Maar we konden die vrouw ook niet zo laten staan. Remy gaf haar nog een flesje water van ons. Ze heeft ons in het Zuid Afrikaans uitgelegd waar we moesten zijn en wij gingen weer opweg. Er was trouwens geen telefoon bereik vandaar dat het zo omslachtig moest. Wij reden een paar km en inderdaad lag daar een boerderij. Wij het erf op gereden en gevraagd of mevrouw Steenkamp zijn vrouw was. Dit klopte als een bus. Lekker Nederlandse naam trouwens he. Komen we hier ook weer veel tegen. De man laadde zijn hondje in en haalde nog wat uit de schuur. Wij konden weer opweg. Ach wat zal die vrouw blij geweest zijn. Zoveel auto's kwamen daar niet voorbij. Eenmaal aangekomen bij Keetmanskop hebben we de auto weer volgegooid met diesel. Remy is nog even bij de plaatselijke Spar wat boodschappen gaan doen. Ik bleef in de auto. Nou dat was een succes zeg. Ik zei tegen Remy neem de autosleutel maar mee. Dat was niet zo slim. De supermarkt lag in een donkere beurt vandaar dat ik liever bij de auto bleef. Ligt toch voor veel geld in de auto. Is weer een vooroordeel wat nergens op slaat maar toch. Remy sluit netjes de auto af en ik meen er goed aan te doen om in die auto te blijven. Meen ik toch iemand aan de achterklep van de auto te zien klote. Alarm van de auto ging meteen af. Ik dacht echt nee. Remy was weg! Saar stond ik dan. Ik niet gek dus denk direct spring uit die wagen en ga achter die kerel aan. Ff verhaal halen natuurlijk. Er was veel politie in de buurt dus ik dacht wel dat is lef hebben. Kwam ik toch die wagen niet uit! Als de auto op slot zit kom je er van de binnenkant gewoon met geen mogelijkheid eruit. Ik dacht dat ik gek werd! At alarm bleef maar afgaan en Remy was nergens te bekennen. En nog het ergste van alles ik kwam er niet uit. Ik geprobeerd via de bestuurderskant maar ook dit lukte niet. Bleek er achteraf niemand aan onze achterklep te hebben gezeten. Ik was het zelf. Hahaha. Omdat ik nog in de auto zat en af en toe op de stoel bewoog ging het diefstalalarm af en ik kreeg het niet uit! Bah bah bah. Ik moest echt muis stil blijven zitten tot Remy terug kwam, want bij de minste beweging begon het alarm weer. Nou dan weten wij dat ook weer. En in Keetmanskop praten ze nog steeds over ons. Ik had genoeg bekijks. Na dit avontuur moesten we nog zeker 1,5 uur rijden voor we bij de volgende accommodatie aankwamen. We slapen nu bij Roadhouse bij de Fish River Canyon.  We hebben vandaag 680 km gereden en waren blij toen we eindelijk hier aankwamen. Nu zitten we lekker aan de bar met een Savanna Dry. Boh die smaakt.Dadelijk lekker eten en vanavond lekker optijd naar bed. Morgen gaan we wandelen. Hier later meer over. Dit was wel genoeg voor vandaag al zeg ik het zelf haha. Kan niet wel foto's uploaden. Internet is niet geweldig. Komt later

1. Bea:
    26 september 2016
    Sorry jongens, maar ik heb heel hard moeten lachen om jullie verhaal in Keetmanskop.
    Ramona natuurlijk niet in eerste instantie, maar als ze het nog eens terugleest naderhand, zal ze dat zeker kunnen begrijpen !!!!
    Groetjes en fijne voortzetting van jullie reis.
  2. Gwendy:
    Wow wat een avontuur en dat op 1 dag. Slaaplekker lieverds
  3. Sas:
    26 september 2016
    Oooo ik doe het bijna in mijn broek.... Sorry maar je schrijft het zo levendig. Hoop dat jullie heerlijk zullen slapen en morgen weer een bijzondere dag zullen hebben ‼️
  4. Jornic:
    Waar komt dat woordje druktemaker toch vandaan? Haha greetz Jeroen
  5. Detische:
    26 september 2016
    Hahaha is echt wat voor Moontje. Wat was ik graag een muisje geweest om dat te filmen. Ohoh wat zal Remy ze over zijn donder hebben gekregen, of toch niet? Wat goed dat jullie dat vrouwtje hebben geholpen.En toch fijn Ramona dat er zoveel politie was. Voor dadelijk welterusten en morgen genieten. Leuk reisverhaal. Mam en Pap
  6. Lynn:
    26 september 2016
    Kom net binnen van het werk en heb naar mezelf hardop moeten lachen over de auto verhaal. Ik zag het al voor me. Gelukkig is het goed afgelopen. Komt zeker door de goede daad dat jullie hebben gedaan. De mevrouwtje met auto pech gehulpen. Hopelijk heeft het eten gesmaakt. Hoop niet dat jullie morgen zoveel kilometers moeten afleggen. Dat was me een heleboel zeg. Wel de moeite waard hopelijk. lekker en tot de volgende keer. Liefs Lynn.
  7. Anja:
    28 september 2016
    Wat een verslag zeg en je schrijft het ook nog eens zo levensecht dat je het haast zelf beleefd .
    Goed van jullie dat je dat vrouwtje hebben geholpen hebben.
    Je zal er zelf maar staan met pech ja toch.
    Het gedeelte van bij de supermarkt lijkt om te lachen maar dat was het voor Mona zeker niet op dat moment
    Je zal er zelf maar in zitten in een auto waar je niet uit kunt en ook nog eens niet kunt bewegen.
    Goed leermoment .
    Geniet maar fijn daar