Opweg naar de Kalahari woestijn

25 september 2016 - Namibwoestijn, Namibië

Boh wat heen we heerlijk geslapen vannacht. Bijna 10 uur. We hadden het nodig schijnbaar. Vanmorgen om 06.45 uur de wekker gezet. Even lekker onder de douche gesprongen en een lekker ontbijtje genuttigd.  Wij zijn er klaar voor vandaag. Om 09.00 uur krijgen we de auto. Daar zitten we nu op te wachten. Na de benodigde papierhandel en uitleg over de auto konden we in Windhoek uit checken en begon het avontuur helemaal.  Ik had met Remy afgesproken dat ik in eerste instantie zou rijden aangezien ik zo goed kan kaart lezen haha. Was wel weer even wennen hoor dat links rijden. Had natuurlijk ook al snel de ruitenwisser gevonden ipv de richtingaanwijzer. Maar je pakt het gelukkig weer snel op. We hebben trouwens een Toyota Hilux gekregen om de komende weken mee rond te rijden. Vette bak zeg! Na nog wat inkopen gedaan te hebben bij de superspar wat trouwens echt een hele mooie supermarkt was zijn we naar onze volgende bestemming gereden. We konden er bijna alles kopen behalve alcohol.  Dit mag je in Namibië van zaterdagmiddag 14.00 uur tot maandagmorgen niet kopen. Dit ivm het aantal verkeersdoden in het weekend met een slokje op. Geen ramp want bij de accommodaties kun je wel gewoon alcohol krijgen.  Vandaag gaan we slapen in de Kalahari woestijn.  Qua afstand viel het vandaag reuze mee. Ongeveer 190 km. Als je het hebt over een rechte weg dan is dat hier weg. Ik heb nog nooit zo'n lange weg gezien doe echt alleen maar rechtdoor gaat. Pas na 80 km kwamen we het eerste dorpje tegen en qua verkeer op de weg mag je ook niks zeggen. Er rijden wel wat auto's, maar je kunt het totaal niet vergelijken met bijvoorbeeld Zuid Afrika.  Erg relax rijden vinden we zelf. Er zijn ook weinig afslagen dus tot nu toe verkeerd rijden is eigenlijk niet mogelijk.  Rond ongeveer 15.00 uur kwamen we aan bij de receptie van de tent lodge. We hebben hier een welkomstdrankje gehad en zijn daarna doorgereden naar onze tent. Wij hebben tent 3. Er zijn er in totaal maar 6. Het is nog 3 km rijden vanaf de receptie naar de tent. Haha echt grappig. Je moet dus niks vergeten als je weg gaat. In de tent zelf is het erg rustig en erg mooi. Geen wifi dus ik zet straks tijdens het avondeten het verslagje online. Naast de receptie is ook het restaurant dus we moeten straks met de auto weer die 3 km terug rijden. Nadat we onze tent hadden ingericht zijn we terug naar de receptie gereden om een lekkere duik in het zwembad te nemen. Het was vandaag 35 graden en dat terwijl de zon niet volop scheen. Vannacht kan het hier schijnbaar onder het vriespunt komen dus we zijn benieuwd voor komende nacht. Hier later meer over waarschijnlijk.  We zijn nu op de zonsondergang aan het wachten en gaan daarna lekker eten en slapen. Morgen hebben we een lange dag voor de boeg. Ik wil iedereen die op wat voor manier dan ook op de verslagen gereageerd heeft alvast bedanken. Vind het leuk dat jullie ook zo enthousiast zijn. Dan weet ik ook weer waarvoor ik het doe. Tot later.

1. Bea:
    25 september 2016
    Heel mooi en elkaar gewoon warm houden vannacht !!
  2. Sas:
    Wauwwwww wauwwwww wauwwwww.......
  3. Petra Evegaars:
    25 september 2016
    Wat een mooie omgeving daar...
    Ik snap nu wel waarom je er graag naar toe wilde
  4. Detische:
    25 september 2016
    Mooi mooi. Goed reisverhaal Ramona. Hebben een klein beetje beeld waar jullie zitten.
    Zijn benieuwd na de ervaring van vannacht. Lekker koud. Maak er wat moois van. En geniet
    Groetjes Ria en Pierre
  5. Ramona:
    26 september 2016
    Ja Petra. Het is hier echt schitterend en hele lieve mensen. Lieve schoonouders het was vannacht totaal niet koud. Dat wil zeggen ik dreef bijna uit bed en Remy had het wel steen koud. Haha is hier de omgekeerde wereld met thuis
  6. Lynn:
    26 september 2016
    Hallo daar weer. Weet niet wat mis gaat maar heb gisteren tot 3 x toe een reactie geschreven alleen het is weer niet verstuurd. Dus, probeer ik het opnieuw. Wat een mooie zonsondergang en een geweldige uitzicht. Heerlijk rustig. Ik ben eens benieuwd wat jullie gaan vandaag beleven. Heel veel plezier en tot het volgende reactie. Liefs Lynn
  7. Gwendy:
    26 september 2016
    Haha geweldig 3 km moet welgegane groot daar zijn dan. Lekker gegeten? Wat een geluk dat je je rode wijntje bij de receptie kon halen he
  8. Anja:
    Wat een mooie foto's.
    En inderdaad wat een gave wagen zeg.
    Als jullie het koud krijgen moeten jullie maar dicht tegen elkaar aan gaan liggen.
    Ik vind je verslag ook spannend om te lezen groetjes van ma