Eerste dag Namibië

24 september 2016 - Windhoek, Namibië

Bij het vorige verslagje was ik in Johannesburg gebleven. Al met al verloopt alles tot nu toe goed. Op de luchthaven van Johannesburg hebben we ons nog moeten haasten om optijd bij het vliegtuig te komen,  maar het is gelukt. Het laatste stukje van onze toch wel lange reis gaat eindelijk beginnen.  Terwijl ik dit typ zitten we voor de laatste 1.5 uur in het vliegtuig naar Windhoek. Onze eindbestemming van vandaag. Wat zijn we benieuwd wat we weer allemaal gaan me maken en beleven. Wordt later vervolgd. Uiteindelijk zijn we om 11.00 uur geland en zaten we om 12.00 uur in de taxi opweg naar ons eerste guesthouse. Hier werden we erg warm en vriendelijk ontvangen.  Na wat uitleg hebben we onze spullen op de kamer gezet en zijn we lekker in het zwembad gedoken. Dat was echt heerlijk. Wat een heerlijke temperatuur hier zeg. Zeker 30 +. Na twee  potjes skip bo begon ik toch erg moe te worden. We hebben ons 45 minuten op bed gelegd. Pfff 2 dagen bijna niet slapen hakt er dan toch best in. Om 16.00 uur hadden we de meet en greet en kregen we alle benodigde informatie en vouchers  die we de komende tijd nodig hebben. Zo dat was veel info! Maar ja zijn ook 4 weken hier natuurlijk. Dus we hopen echt veel te gaan zien. Vanavond hebben ze voor ons een tafel gereserveerd bij joe's beer house. Het wordt niet aangeraden om hier over straat te lopen in de avond en aangezien we morgen de auto pas krijgen nemen we vanavond fijn een taxi. Wat een leuk restaurant en echt heerlijk eten. Ik heb Oryx gegeten en Remy heeft een spies met kudu, oryx, zebra, krokodil en spingbok gehad. Smaakte echt super. Remy met een biertje. Namibië is een echt bier land en ik had een lekker wijntje. Als afsluiting nog een klein glaasje Amerula.  Dat smaakte naar meer, maar dat hebben we maar niet gedaan. Nu ff het verslagje online zetten en lekker gaan slapen. We zijn doodop.