Jarig op Malta

27 juni 2017 - Valletta, Malta

Hieper de piep hoera. Ja ik ben jarig vandaag. 33 zomers jong inmiddels. Allereerst wil ik iedereen heel erg bedanken voor de appjes en berichten op Facebook. Erg lief dat er zoveel mensen even aan je denken op z'n dag. Vanmorgen lekker ontbijtje gehad in ons appartementje. Kan het niet vaak genoeg zeggen, maar we hebben het echt goed getroffen. Na het ontbijt direct opzoek gegaan naar een duikschool. We hadden er al een aantal gevonden via tripadvisor dus eens kijken of het wat is. De eerste duikschool was meteen een schot in de roos. Dive wise heet het. We moesten een gezondheidsverklaring in vullen. Remy moest aangeven dat hij medicatie neemt voor de longen. Konden we toen nog naar een plaatselijke arts gaan om een kleine gezondheids check te doen. Maar al met al is hij goed gekeurd. We hebben direct 3 duikdagen vast gelegd. We gaan donderdag vrijdag en zaterdag duiken. Zaterdag gaan we met de boot naar het eiland Comino. Dit ligt tussen Malta en Gozo in. We hebben er super veel zin in. De uitrusting hebben we vandaag al bij elkaar gezocht. Het was heel fijn om te zien dat ik daar ook een veel kleinere maat in kon aandoen dan 2 jaar geleden. Helemaal happy dus. Ook hebben we gekeken voor een huur auto, maar waarschijnlijk gaan we dat toch niet doen. Je kunt hier bij het hotel namelijk niet volledig je eigen risico afkopen.  Gezien de rijstijl van de lokale bevolking lijkt het ons dus geen goed idee om alsnog te gaan rijden. We zien dus wel later deze week. Voor de rest hebben we vandaag lekker rustig aan gedaan. De temperatuur is opgelopen tot 39 graden. Dus lekker naar de zee en gezwommen.  Vanavond om 23.15 uur is het nog 32 graden.  We hebben lekker gegeten en een drankje gedronken. Nu lekker slapen en morgen naar Valletta.

1. Lynn:
    28 juni 2017
    Dag lieve jarige, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren. Xxx Het ziet er erg mooi uit daar hoor. Jullie zien er goed uit. Ben eens benieuwd naar het duiken en wat jullie zien tijdens het duiken. Lijkt me erg leuk zeg.
  2. Ramona:
    Dank je wel lieverd
  3. Gwendy:
    28 juni 2017
    Jullie foto's zien er top uit!!! Heel veel plezier lieverds
  4. Petra Evegaars:
    28 juni 2017
    Hoi vakantiegangers, het ziet er goed uit daar op Malta. Veel duikplezier en geniet ervan. Dikke kus van ons allemaal
  5. Ramona:
    Dank je wel Gwendy en Petra