Wauw! En vandaag de grens over

10 oktober 2016 - Kasane, Botswana

Waarom wauw???!!!! Zoals ik gisteren in mijn laatste verslagje schreef hadden we nog een game drive. We hadden zelf eigenlijk niet verwacht veel te zien omdat het zo warm was. Het is uiteindelijk ruim boven de 35 graden geworden. De game drive begon al om 16.00 uur. Normaal als het zo warm is laten de dieren zich niet zo snel zien. Al snel zagen we een kudde olifanten, maar dat was in de verte. Al snel volgde er nog veel meer olifanten. We hebben ook ontzettend veel mooie vogels gezien waaronder ook de gieren. Nadat we de gieren gezien hadden zag de gids ineens een luipaard.  Wauw! En dit keer wel een mooie foto haha. Probeer hem straks bij te voegen. Onze dag kon niet meer stuk natuurlijk. De luipaard was ook aan het jagen. Hij had uiteindelijk een soort kalkoen gevangen,  maar dit hebben we helaas niet gezien. Ging ook allemaal zo snel. Ook hebben we de nijlpaarden gezien. Blijven ook hele mooie dieren. En net voor we terug richting het kamp reden kwamen we nog een gevlekte hyena tegen. Al met al boven verwachting mooie en goede game drive. Na heerlijk gegeten te hebben zijn we weer lekker optijd gaan slapen. We hebben allebei in coma gelegen vannacht.  Vanmorgen toen de zon net begon op te komen en ik net uit mijn rechter ooghoek de tent uit keek zag ik iets lopen. Hup ineens allebei mijn ogen wagenwijd open. We hadden namelijk alle zeilen voor de ramen open geritst om naar buiten te kunnen kijken. Liep er een kudde van zeker 15 tot 20 olifanten op 30 meter van onze tent af. Wauw! Ik Remy direct aangetikt.  Dat was weer een mooi begin van de dag. Dadelijk na het ontbijt gaan we ons klaar maken om richting de grens van Botswana te rijden. Eens kijken hoe dat er allemaal weer aan toe gaat. Vanmorgen lekker rustig aan gedaan bij het ontbijt.  Rond 08.30 uur gaan rijden. Het eerste stuk zo'n 11 km moeten we weer terug door het mulle zand, maar dit keer rijd Remy. Rond 12.00 uur kwamen we aan bij de grens. Even wat stempel scoren. Eerst Namibië uit en toen Botswana weer in. Dat gaat over een paar dagen nog wat worden
 Het nieuwe paspoort wordt zo goed gevuld.  Haha. Na ongeveer 20 minuten konden we door rijden. Eerst nog door een nationaal park waar we nog wat vogels, zebra's en giraffen hebben gezien. Na het park kwamen we aan in Kasane. Hier slapen we de komende 3 nachten en gaan we het Chobe nationaal park in. Maar daar kom ik morgen op terug. Vandaag voor de rest lekker rustig aan gedaan. Het is hier zo warm.  De temperatuur in de auto gaf 41 graden aan. We hebben onze was ook weer klaar gezet. Deze wordt morgen opgehaald en later die middag weer terug gebracht. Is dat ook weer geregeld. Verder hebben we nog wat mens erger je niet gespeeld.  Remy staat dik achter en wil een beetje proberen in te lopen op mij. Lukt nog niet echt trouwens haha. Verder echt heerlijk gegeten in het restaurant bij de lodge.  Morgen weer optijd op voor een ochtend game drive. Tot morgen.

1. Jornic:
    11 oktober 2016
    Spannend allemaal en zo mooi ! Groetjes xxx
  4. Detische:
    11 oktober 2016
    Inderdaad goed geschreven Ramona. Sjiek daar en genieten.