Chobe nationaal park met veel dieren

11 oktober 2016 - Kasane, Botswana

Vanmorgen ging om 05.15 uur de wekker.  Lekker vroeg, want we gaan op game drive. Dit kun je het beste vroeg in de morgen doen of laat in de middag ivm het warme weer. Zoals ik gisteren al beschreef is het hier erg warm. Het gaat over de 40 graden heen. Zal proberen of ik de foto van gisteren nu wel geupload krijg. Het was een erg klam nachtje. Geen airco op de kamer alleen een waaiertje. Dus we waren blij dat we er weer uit konden. Vroeg uit de veren. We zaten met 5 andere Zwitsers in de jeep. Het park ligt op ongeveer 20 minuten rijden. Komt je bekend voor zeker Jeroen. Dat zijn jou 20 minuutjes haha. We kijken vandaag even hoe het park er uit ziet. Het is namelijk een park waar je zelf door heen kan en mag rijden, maar dan moet je wel een 4x4 hebben. Nadat we een permit gekocht hadden konden we naar binnen. Al snel kreeg de gids iets te horen en reed hij als een dolle door het park. Wel met een kleine waarschuwing dat het een beetje bompy zou worden. Nou dat werd het hij scheurde maar. Ik vergeleek hem met Lewis Hamilton. Hij leek er ook wel een beetje op. Haha. Maar al snel werd duidelijk waarom hij zo snel reed. Een paar minuten later stonden we oog in oog met weer een luipaard.  Het was dit keer een jong beestje. Maar wat mooi. Hij had een impala gevangen op opgegeten. Flink wat foto's genomen. Mona paparazi was er weer even hihi. Na de nodige foto's scheurde de gids weer weg.  We gaan weer wat zien dacht ik, maar wat?! Het was een groep met leeuwen. This is our lucky day haha. Maar al snel liepen ze verder en uit beeld. We een paar foto's gelukkig. Verder hebben we nog buffels, giraffe, olifanten, nijlpaarden, veel verschillende bokjes, gieren,  vis arend en andere vogels en een soort das. Eigenlijk te veel om op te noemen. Boh wat een mooi park zeg!  Gaan weg de game drive kwamen we er wel achter dat wij hier beter niet kunnen gaan rijden. De zandwegen in het park zijn behoorlijk slecht. Onze auto moet het zeker aan kunnen, maar we kunnen dan niet rustig naar de dieren kijken en zijn dan constant gefocust op de weg. Mochten we dan vast komen te zitten in het mulle zand hebben we een groot probleem.  Je mag de auto sowieso niet uit ivm de wilde dieren. We hebben geen materiaal om ons te helpen en met onze gsm hebben we hier totaal geen signaal. Het kon waarschijnlijk wel een mooi reisverslag opleveren als we het wel zouden doen, maar we luisteren liever naar ons verstand en gaan voor safe.  Daarom hebben we voor morgen een vroege en een late game drive extra geboekt. Zijn we toch in het park en zien we de dieren. En we kunnen relaxen. Best een raar gevoel trouwens na zoveel kilometers zelf gereden te hebben nu de auto een paar dagen te laten staan. Bevalt ons tot nu toe goed. Rond 09.30 uur waren we terug bij de lodge. Na het ontbijt heerlijk in het zwembad gelegen. Heerlijk een beetje verkoeling.  Nog wat mens erger je niet gespeeld.  Jullie raden vast al wie er weer gewonnen heeft....yesss ik was het weer. Haha heb veel geluk in het spel deze vakantie.  Na de late lunch zijn we opgehaald om met een boot het park in te gaan. Weer een heel andere ervaring vanaf het water. We kwamen erg dichtbij bij de nijlpaarden en de buffels. We hebben echt honderden olifanten gezien. Echt niet normaal. Van heel groot tot heel klein. Vanmorgen trouwens een van net 2 dagen. Wauw ook dit zijn weer schitterende dieren. Wederom weer een mooie zonsondergang.  Het verslag wordt misschien zo wat eentonig,  maar echt zoveel mooie ondergang hebben we nog nooit gezien op vakantie. De een nog mooier dan de ander. Morgen gaan we dus nog twee keer het park in om van de dieren te genieten. En morgen is het ook 7 jaar geleden dat we in Curaçao getrouwd zijn. Dus daar gaan we ook bij stil staan. Tot later. Heb veel foto's kunnen uploaden

1. Detische:
    11 oktober 2016
    Weer spannend allemaal, geniet er ook van want dadelijk is het gewoon weer winter als jullie terug zijn. Het zal wel even wennen zijn maar dan kunnen jullie lekker na genieten van deze reis.
  2. Anja:
    12 oktober 2016
    Gefeliciteerd met jullie 7jarig huwelijk feest maak er een speciale dag van.
    Mooie foto's .
    Wel heel erg warm daar door de 40graden po zeg ik moet er niet aan denken wat een hitte.
    Nogmaals geniet er van.
    Groetjes ma
  3. Ramona:
    Bedankt
  4. Bea:
    Wat een prachtige dieren. Fijne dag nog vandaag. Groetjes xxx
  5. Detische:
    12 oktober 2016
    Op de eerste plaats Hartelijk Gefeliciteerd met jullie Huwelijksdag. Maak er wat speciaals van.
    Heel verstandig dat jullie niet met de eigen auto gaan. Prachtige foto's en weer een spannend geweldig reisverhaal geschreven Ramona. Groetjes Ria en Pierre ❤