Hazyview

5 maart 2013 - Hazyview, Zuid-Afrika

Vanmorgen om 07.30 uur ontbeten. Na het ontbijt zijn we de stad Pretoria uitgereden richting Hazyview.We hadden een lange rijdag voor de boeg . Maar liefst 400 km. Het eerste gedeelte van de route was goed te doen wat betreft het asfalt. Net buiten de stad stonden er borden langs de weg met de tekst: car jacking hotspot. Hier moest je onder geen beding stoppen met de auto. Dit hebben we dus ook maar niet gedaan.  Nadat we hier voorbij waren begon het mooiste gedeelte van deze dag. We hebben de long tom route gereden.  Dit was echt schitterend.  Kris kras door de bergen gereden. Het landschap was geweldig. Hier en daar gestopt voor wat te filmen en een foto te knippen.  Tussen de middag hebben we wat gegeten in Dullstroom. Een leuk klein dorpje. Daarna weer verder de bergen in. Het asfalt werd op een gegeven moment wel wat minder. We waren regelmatig om de gaten in het wegdek aan het slalommen.  Hierdoor moeten we de snelheid ook aanpassen.  Om 16.00 uur zijn we in ons volgende hotel cq bed en breakfast aangekomen.  Ook dit is weer een hele leuke accommodatie.  We slapen in een rondavel. Er zijn maar 7 huisjes dus ook dit is heel kleinschalig.  We hebben vanmiddag we nog ff in het zwembad gelegen. De temperatuur hier is super. Zijn zelfs wat verbrand.  Maar ik zag op Facebook dat het in Nederland ook niet slecht is op dit moment.  Vanavond hebben we wat gegeten in het centrum van Hazyview.  Was echt super lekker. Maar dat was vast te zien op de foto's op Facebook.  Morgen gaan we proberen om rond 08.00 uur weer naar onze volgende stop te rijden. We rijden morgen langs de blyde rivier canyon en gods window naar het Kruger park.  Moet ook een hele mooie route zijn. Komende twee nachten slapen we in de buch en zijn we niet te bereiken en zal ik ook niks op internet zetten.  Dus over een paar dagen!