Vanuit Hazyview naar buch camp Kruger

6 maart 2013 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Wat een prachtige dag hadden we vandaag weer. We zijn vanuit Hazyview naar het Kruger park gereden. Dit hebben we via de panorama route gedaan.  Om 07.00 uur zijn we gaan ontbijten en om 08.00 uur zin we bij onze B&B vertrokken.  De rit zou in totaal ongeveer 300 km zijn. De panorama route die we onderweg gedasn hebben was geweldig.  We hebben de blyde rivier canyon en gods window gezien.  Ook zijn we even naar pelgrims rest gereden. Dit is een oud mijnwerkers stadje. Daarna hebben we net na de middag bij een leuk klein Zuid Afrikaans restaurant wat gegeten.  De ligging was super en het eten trouwens ook.  We hebben boere wors gegeten. Op zijn Zuid Afrikaans geschreven hihi. Daarna was het nog een lange en eentonige weg om bij de gate van het Kruger park te komen. De rest van de dag was erg mooi berg op en berg af,maar het laatste stuk trok zich erg lang. Eenmaal aangekomen bij de gate was het al 17.30 uur. Net naardat we binnen binnen waren zagen we al een giraf.  Hier hebben we alleen geen foto van.  We moesten in het park nog 28 km rijden. In het park mag niet harder dan 50 km per uur gereden worden, maar dat haal je niet eens.  Het is een onverharde weg en wij hebben niet harder dan 30 km per uur kunnen rijden. Onderweg hebben we nog zebra's, buffels, herten of iets dergelijks gezien. Ook hebben we een kude olifanten gezien. Toen ik een paar foto's had genomen draaide de olifant naar ons toe en wilde hij op ons afkomen. We schrokken ons dood en zijn snel doorgereden. Toen we aankwamen in de buch kamp was het jammer genoeg al donker. Dus hoe alles er bij daglicht uitziet weten we nog niet. We hebben een lyxe tent met een eigen badkamer en er staat ook gewoon een bed in. Maar kom de foto's of film na de vakantie maar kijken het is anders moeilijk uit te leggen.  Er is geen electrisietijd en alles wordt verlicht met olielampen. Ook in de tent hebben we diverse olielampen. We mogen als het donker wordt niet zonder begeleiding de tent uit. Dit heeft er mee te maken dat de wilde dieren hier gewoon los lopen. Er zijn ook rangers die s nachts de wacht houden tussen de tenten. Er liggen hier in totaal 8 tenten. Nadat we vanavond heerlijk gegeten  hadden en we terug naar de tent liepen zagen we een olifant op nog geen 20 meter van onze tent. Echt super gaaf om dat zo te zien. Nu liggen we in de tent en schrijf ik snel mijn verslagje om zo hopelijk te gaan slapen.  Maar ja je hoort hier van alles en je voelt ook van alles dus ik hoop dat het wel gaat lukken.  Morgen om 05.30 uur moeten we opstaan en gaan we een game walk maken van 3 uur. Hier later meer over.