Eerste volledige dag in buch camp

7 maart 2013 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Zo het vervolg op mijn verslag van gisteren.  Ik heb ook afgelopen nacht niet al te best kunnen slapen. Zoals al eerder gezegd je hoort hier van alles. Ik heb nog even geluisterd of ik die olifant nog kon horen en of die richting onze tent kwam, maar dat kon ik er niet precies uit opmaken. Ik hoorde zoveel dan kan van alles geweest zijn. Remy wilde alle olielampjes uitmaken maar die van mij is fijn aangebleven.  Wat ben ik toch een held op sokken af en toe! Vanmorgen al om 05.30 uur opgestaan.  We werden ook gewekt door de eigenaar van het kamp. Wat je ook hier weer ziet is dat de blanke mensen de eigenaren zijn van de hotels/ b&b en ook dit buch kamp. De donkere bevolking werkt in de bediening of als schoonmaker. Hoezo geen apartheid meer???!!! We hebben bij het kampvuur een bak thee gedronken en om 06.10 uur zijn we begonnen aan de buch walk. De temperatuur was vanmorgen erg aangenaam.  Gisteren is het boven de 30 graden geweest en vandaag zal het niet veel minder worden. De buch walk hadden we lekker met z'n tweetjes.  Er zat nog een Nederlandse stel hier, maar die hadden dit gisteren al gedaan. De insteek van de buch walk was niet om dieren te spoten, maar om te kijken waar de dieren vannacht geweest zijn. Dit was goed te zien aan de poep van de verschillende dieren en aan de poot afdrukken.  Ook zag je goed waar een olifant of een neushoorn had gelopen.  Tijdens deze tocht hadden we twee gidsen bij. Een liep voorop met een wapen. Wij er tussen in en achter ons nog een gids. Wij moesten tussen beide gidsen in blijven. Dit was erg leuk om te doe. Toen we ongeveer een uurtje onderweg waren kwamen we in de verte twee grote witte neushoorns tegen. Wat was dat mooi om te zien. We zijn er heel rustig naartoe gelopen tot op een meter of 40 afstand.  Een paar mooie foto's kunnen maken en alles kunnen filmen.  Geen paniek witte neushoorns zijn schijnbaar niet gevaarlijk.  De zwarte wel maar die komen in dit park niet voor. Ook hebben we nog een wild zwijn gezien en een impala. Na een wandeling van 3 uur waren we weer terug op het kamp.  Hebben we wederom heerlijk ontbijt gehad.  We hebben niks te klagen. Na het ontbijt is dat ander stel vertrokken en zijn wij nog de enigste in het kamp.  Ook vanavond komen er geen nieuwe gasten.  Dit houd in dat we echt helemaal prive hier zitten en ook vanmiddag een prive game drive van een paar uur hebben. Nou wat willen we nog meer.  Nu tik ik snel ff wat van mijn verslag, want om 14.30 uur worden we weer verwacht voor de game drive. Maar hier later meer over. Om 15.00 uur begon de game drive en zijn we lekker met z'n tweetjes en twee gidsen in een game drive jeep op pad gegaan. We hebben de neushoorn, zebra, , giraf, impala, gnoe, ,waterbuffel, schildpadden en nog wat volgels gezien. Toen het donker werd wilde we gaan zoeken naar de leeuw en de cheeta, maar er kwam heel slecht weer aan.  Kan wel zeggen storm. Dus we hebben helaas onse game drive moeten afbreken.  En onweerde enorm en regende ook flink. Volgens de gids moesten we snel terug naar het kamp, omdat de wegen snel slechter werden. Dus helaas hebben we geen dieren meer gezien. We hebben nog heerlijk gegeten in het kamp.  Ik ben groot fan van het eten hier! En daarna heerlijk geslapen. Maar dat mag wel na drie nachtjes.