Vanuit de Buchcamp naar Komatiepoort via Kruger

8 maart 2013 - Komatiepoort, Zuid-Afrika

Vanmorgen om 07.30 uur weer ontbeten.   Ook dit keer was het eten weer super. We zijn om 08.30 uur weg gereden om via een andere gate verder het Kruger park in te gaan. Het duurde een uur en 15 minuten om bij de uitgang te komen en om weer aan de andere kant de gate in te rijden.  We zaten in de buch kamp rond de 100 km van een stad of dorp met winkels. Er was verder niks anders dan natuur en dieren om ons heen. Vandaag rijden we ongeveer 200 km door het Kruger park. We hopen de leeuw en cheeta te zien dan hebben we de big five gezien. Om ongeveer 10.30 uur zijn we het park via een andere gate weer ingereden.  We hebben tot 17.00 uur gereden en onder andere de olifant, impala, , neushoorn, , giraf en jawel de leeuw gezien. In een boom lag de leeuw bij te komen.  Het is vandaag maar liefts 35 graden geweest.  Na nog wat vrienden gemaakt te hebben in het park zijn we naar de volgende B&B gereden.  Ik zal kort wat over die vrienden vertellen! Ik was vanmiddag Pis link geworden in het park bij het spotten van die leeuw in de boom. We werden getipt door een man dat er een leeuw in een boom zou zitten.Nou wij meteen erop af.  We waren natuurlijk niet de enigste, maar dat maakt ook niet uit. Komt er een kerel voor ons staan en eist alle plek op om een goede foto te maken. Ook daar kan ik nog mee leven, , maar die hondenkop bleef maar staan en staan.  Dat begon mij aardig op m'n wekker te werken. Hij weigerde gewoon weg om op zij de gaan. Nou ik kan jullie wel zeggen dat ik hem eens even heb vertelt wat mij dwars zat. Het was jammer dat ik de auto niet uit mocht, maar dat was ook niet zo'n best idee met een leeuw op een paar meter afstand.  Dan had ik hem namelijk wat gedaan zo gek was ik hihi. Uiteindelijk heeft het niks geholpen, want meneer bleef alsnog staan. Naardat we de leeuw toch met pijn en moeite op de foto hadden zijn we het park uit gereden en dus naar onze volgende slaapplaats gegaan. Ook deze B&B is weer erg goed. Ook dit is weer een klein schalig verblijf met ik geloof 10 of 12 kamers. Hele aardige Engelse eigenaren.  We zijn heel vriendelijk verwelkomd.  Ook de rest van het personeel is super vriendelijk.  Heerlijk gegeten en een paar drankjes gedronken.  Fabje die ameroula is idd erg lekker! Morgen vertrekken we weer op tijd naar Swaziland voor twee nachten.  Geen idee of we daar internet hebben, maar dat zien jullie vanzelf wel als het volgende verslag online komt. Gr uit dit prachtige land