Eerste dag Swaziland

9 maart 2013 - Manzini, Swaziland

Vanmorgen weer een heerlijk ontbijtje gehad. We hebben dus afgelopen nacht net buiten het Kruger park geslapen in de plaats komatiepoort in een B&B dat werd gerund door een Engels stel. Super aardige mensen. Ze hebben ons nog wat tips gegeven voor de route naar Swaziland.  Om 09.30 uur zijn we vertrokken.  In komatiepoort zaten we maar 5km van Mozambique af, maar daar gaan we nu niet naatoe. Misschien later ooit eens. Het was vanmorgen toe we weg reden al 31 graden en de verwachting was dat het in de middag rond de 45 graden zou worden. Wij zijn blij dat we naar Swaziland gaan. Daar is de temperatuur een stuk koeler. We hebben onderweg bijna geen vertraging gehad bij de grens. Binnen een 10 minuten waren we door de grenscontrole en hadden we weer een paar stempels in ons paspoort.  Onderweg hebben we een groot stuwmeer met dam gezien. Ook zijn we nog even in een glasfabriek gaan kijken. Alles wat daar gemaakt werd is met de hand gemaakt en van rest afval glas. Knap om te zien. Om ongeveer 15.15 uur waren we in de buurt van het volgende wildpark  waar we de volgende twee nachten slapen. Toen we de weg richting het park ingeslagen waren vroeg een vrouw langs de kant van de weg of ze een stukje mee mocht rijden. Wij waren zo aardig om deze vrouw een lift te geven. We dachten toch al mocht ze slechte bedoelingen hebben kunnen we haar wel aan, maar je moet ook niet altijd aan het slechte denken natuurlijk.  Echter deze vrouw had geen slechte bedoelingen en was heel aardig en netjes. Na ongeveer 5km hebben we haar bij het dorpje afgezet en zijn wij het park ingegaan. We slapen komende twee nachten in een traditionele rieten hut. Echt super leuk. Vanavond koelde het toch flink af. Het is rond de 20 graden, maar we hebben s avonds toch een lange broek en en vestje aan.  Morgen gaan we Swaziland met een gids bekijken. Jullie lezen deze verslagen pas als wij alweer een paar dagen verder zijn en in St Lucia zijn.  Er is hier namelijk geen internet.