Op naar Knysna

20 maart 2013 - Knysna, Zuid-Afrika

Vandaag hebben we nog een lange reisdag voor de boeg.  Vanmorgen konden we pas om 08.00 uur ontbijten.  Was opzich niet zo erg aangezien we toch wel moe waren van het dagje Addo park. Voor we weg gingen nog even met de eigenaresse gesproken.  In mei gaan ze voor een jaar dicht, maar als we misschien komend jaar nog eens in de buurt waren konden we altijd langskomen.  Ze regelde dan wel een slaap plaats. Super leuk natuurlijk!  Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Knysna.  Het zou een rit zij  van ongeveer 340 km, maar toen we goed op de kaart keken zagen we dat de reisorganisatie ons zeker een uur wilde laten omrijden. We moesten namelijk richting Port Elisabeth rijden, maar via een groot township was het vele malen korter en dus ook sneller. Dit hebben we dan ook gedaan.  Halverwege zijn we nog naar een nationaal park gegaan waar we een wandeling van twee uur hebben gemaakt.  Remy wildde graag de berg oplopen om het uitzicht over debaai te zien. Zo gezegd zo gedaan.  Noy ik was kapot toen ik boven kwam.  Halverwege had ik al zoiets van waar ben ik aan begonnen! Maar ik heb me niet laten kennen en ben toch helemaal naar boven gegaan. En ik moet toegeven het was de moeite waard!  Ik probeer foto's op Facebook te zetten, maar het internet wil niet echt mee werken.  Ook vandaag weer langs prachtige villa wijken gereden en krotten wijken.  Ja ook dat is Zuid Afrika.  Rond 17.30 uur aangekomen in ons volgende B&B. Ook dit wordt weer door Hollanders gerund. Maar het ziet er weer goed uit. We blijven hier twee nachten.  We kijken morgen even wat we precies willen doen.