Eerste dag Barcelona

8 mei 2014 - Barcelona, Spanje

Na een korte nacht zijn we vanmorgen om 03.30 uur opgestaan.  Nadat we gepint en getankt hadden konden we vertrekken richting Brussel.  Na iets meer dan een uurtje rijden kwamen we aan.Toen we aankwamen stond de bus al klaar en zijn we meteen naar de luchthaven gereden. Fijn in Brussel ben je de bagage snel kwijt.  Tijdens de controle bleek en nog een kleine zakmesje in de handbagage te zitten. Lekker dom is ons na al die keren vliegen pas 3 x eerder gebeurd.  Haha. Maar ja we kopen ook iedere keer weer een nieuwe en vergeten dan de tas goed te controleren. Mooie gebouwen  Blond???? Het is nu 05.45 uur. Over drie kwartier vliegen we en zullen als het goed is rond 08.30 aankomen op El Prat Barcelona. We hebben in totaal 1 uur en 40 minuten gevlogen. In principe dus opstijgen en weer landen. Na aankomst even de rugzak opgehaald en naar de bus gelopen. Die stond er al dus we waren snel opweg naar het centrum.  We zijn op plaza catalunya uitgestapt en richting ons hostel gelopen waar we de komende 6 nachten slapen. Hier konden we de rugzak wel weg zetten, maar we moesten wel wachten metinchecken tot 12.00 uur. Net om de hoek van het hostel liggen allemaal kleine leuke en vooral lekkere eetgelegenheden ;-). Daarna zijn we nog ff naar de Starbucks gegaan om een lekkere ijsshoko te halen. Deze hebben we lekker opgedronken op het plein plaza Catalunya. Helaas was onze kamer om 12.00 uur nog niet klaar. Dus nog even geduld.  Gelukkig heb ik dat genoeg! ;-)  Om 12.30 uur was de kamer gelukkig klaar. Spullen op de kamer gezet en een korte broek aangedaan. Wat een heerlijk weer hier. 20+ :-). Toen we de kamer opliepen wisten we niet wat we zagen. Wat een kleine kamer. In een caravan heb je volgens mij meer ruimte. Maar we wilde budget gaan en dat is gelukt.:-) De kamer is wel schoon en we hebben een eigen douche en toilet.  Dat vinden we het belangrijkste.  Na de kamer inspectie zijn we richting de La Rambla gelopen. over de markt gelopen.  Je kijkt er je ogen uit.  Wat een lekkere worsten en hammetjes.  Daarna richting de haven gelopen. Is een van de kleine steegjes hebben we de eerste tapas gegeten. Na het eten vanmiddag kregen we allebei een lichte inzinking.  We zijn terug naar het hostel gelopen en hebben een kleine siësta gehouden. We passen ons snel aan! Hihi. Vanavond hebben we lekker bij het hard rock gegeten.  Morgen gaan we de stad door met de hop on hop off bus. Dus lekker optijd weer opstaan. Tot morgen