Hippos en krokodillen

12 maart 2013 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vanmorgen konden we wat later opstaan omdat we pas om 10.00 uur op de boot moetsen zijn voor onze excursie naar de nijlpaarden en de krokodillen. De boot tocht zou ongeveer 2 uur duren. Bij aankomst bleek dat we maar in totaal met vier personen op de boot zaten. Wat een geluk hebben wij zeg! We waren nog geen 5 minuten onderweg en we zagen de eeste hippo/ nijlpaarden al. Wat een grappige beesten zeg! En groot. Jammer dat ze zo gevaarlijk zijn. Zou je misschien niet zeggen maar de nijlpaarden zijn de dieren die de meeste mensen hier in Zuid Afrika doden. Niet omdat ze vlees eten,maar omdat ze het leuk vinden. We hebben wel wat leuke foto s genomen. Overdag liggen ze bijna alleen maar in het water,maar in de avond komen ze eruit. We moeten daarom s avonds goed uitkijken,want ze schiijnen hier vaker door de straten te lopen. Dit hebben wij helaas nog niet gezien. Krokodillen hebben we niet veel gezien. Het waren er maar twee. Rond 12.00  uur waren we terug bij de aanleg steiger  en zijn we naar de plus supermarkt gereden voor onze lunch. We hebben wat broodjes en snijwaar gekocht en hebben heerlijk bij het strand gegeten. Vanmiddag hebben we nog wat op het strand gelegen. Zwemmen in de zee ging niet echt. De stroming was zo sterk dat het meer  pootje baaden was. Maar het was even goed heerlijk. Ook hebben we nog even aan het zwembadje bij het guesthouse gelegen. Nu zitten we met een lekkere savanna op ons balkon. Vanavond maken we het niet te laat. Morgen worden we namelijk al om 05.00 uur opgehaald voor een game drive door het park hier. Als we geluk hebben kunnen we de big 5 hier weer zien en zelfs de zwarte neushoorn. De witte zien we waarschijnlijk sowieso,maaar de zwrate is met uitsterven bedreigd. Dus duimen allemaal sat we deze reus gaan zien. Maar morgen meer hierover.